søndag 23. november 2003

Dagens utflukt

Dagens tur gikk til Herberndammen via Geitfjellet, Herbernheia og Stadtheia. Avmarsj: 08:10, tilbake 15:00.

Det mest interessante jeg har observert i dag, er at det går ganske mange stier i Bymarka som ikke er avmerket på 1:25000 - kartet som selges hos lokale bokhandlere. På de fleste steder jeg kan tenke meg å gå, finnes det en sti, det gjelder bare å vite om den. Som f.eks. opp til Stadtheia og ned til Herberndammen. Noen burde ta affære og få oppdatert kartet.

Temperaturen var definitivt under frysepunktet, og mens jeg spiste den varme suppen min ved Herberndammen, kom det faktisk en familie med skøyter og begynte å fyke rundt på det islagte vannet.

Naturen gjør noe med nordmenns innebygde tilknappethet. Ikke bare sier de hei, noen av dem stopper til og med og prater.

Da jeg kom hjem, hadde naboen startet arkeologiske utgravninger i kjelleren. Han sverget at han skulle mure igjen hullene.

6 kommentarer:

Erlend sa...

Mari mandag, 24. november 2003 00:07:38+0100
Skøyter?
Faenihelveteogherregud - nå ble jeg sjalu! Er det Trøndelag vi snakker om? (Er meget fristet til å skippe tentamensesongen, juleball og skoleavslutning og dra nord.)

Urettferdig, vi har ikke minusgrader en gang. Hmf.

Erlend sa...

Erlend mandag, 24. november 2003 00:58:55+0100
Vi snakker om Trøndelag, ja. Riktignok et stykke inn i Bymarka, men...Herberndammen ligger på 353 moh, noe som er forholdsvis høyt i Bymarka (Kvistingen er på 435 moh).

Jeg må innrømme at jeg ble litt forbløffet selv. De gikk ikke gjennom isen så lenge jeg var der.

Erlend sa...

Ine mandag, 24. november 2003 11:25:59+0100
Likte veldig godt å gå på skøyter i hine dager jeg også. Var veldig flink til å gå meter på meter. Og ELSKER å se på kunstløp.

Men for øvrig kan snøen fremdeles holde seg i høyden. Enten den falt i fjor eller i år. ;-)

OG er du sikker på at naboen ikke bare hadde gravd ned et lik, Erlend? (ja, vet at er enda mer dramatisk enn vanlig - om mulig - nå, pga en viss skyteepisode somn nevnt i blog)

Erlend sa...

Ine mandag, 24. november 2003 11:34:54+0100
Hvordan går det med reisefeber'n, forresten. Bare to dager igjen, jo. God tur!

Erlend sa...

Erlend mandag, 24. november 2003 12:37:14+0100
Nei, naboen var ute etter å skaffe plass i det gamle bryggerrommet. Dermed hadde han slått vekk diverse gammel mur og skal mure ting igjen og hvitte hele greia (av profesjon er han steinhugger ved Domens restaureringsarbeider...)

Reisefeber, moi? Har dessverre litt for mye å gjøre, både privat og på jobb, til at jeg klarer å føle så mye av den.

Erlend sa...

Mari tirsdag, 25. november 2003 11:46:24+0100
Kunstløp er min favorittsport å se på. Er ikke veldig flink til å gå på skøyter selv, men det er jo moro, lell. Elns.
Ut og vente på buss i storm nu, hurra.

Legg inn en kommentar