mandag 15. desember 2003

Einn vita, né annarr skal, þióð veit ef þríro

Han: Se her, jeg legger inn en lenke til det nye prosjektet.

Jeg: Du bør gjøre den lenken oransje.

Han: Hvordan gjør jeg det?

Jeg: Bare skriv style="color:orange;" inne i href-direktivet.

Han: OK...

Jeg: De er ikke særlig bra strukturert, de nettsidene der. De burde ha brukt style-sheets og ikke tabeller.

Han: Ser man det, lenken ble oransje. Eh, hvordan har det seg at du vet så mye om Cascading Style Sheets, har du eget nettsted, eller?

Jeg: Øh, nei, har lest litt her og der, vet du, hm, mumle, jaja, vel, nå, akk ja, vel, fin farge på den lenken, ikke sant?

16 kommentarer:

Erlend sa...

Betre bør-Ine tirsdag, 16. desember 2003 07:25:23+0100
Hehe. Diskresjon er ikke nødvendigvis et pre, men er enig i at kolleger er unntaket - selv om jeg vet at enkelte av mine smugleser bloggen min. Selv hadde jeg planer om den ytterste diskresjon og nullselvutlevering i Ines infame innfall. Vi vet jo alle hvordan det, øh, gikk.

Erlend sa...

Koma-Ine tirsdag, 16. desember 2003 07:26:02+0100
Nullselvutlevering = You figure it out ... ;-)

Erlend sa...

Mari tirsdag, 16. desember 2003 11:23:31+0100
Min pene (og flinke) eks-pianolærer har visst snublet over blogg. Håper liksom at han ikke blar veeeldig langt bakover.
Så lenge mamma & pappa ikke leser blogg er alt ok.

Erlend sa...

Erlend tirsdag, 16. desember 2003 22:07:28+0100
Hvis man skal være 100% diskret, blir bloggen temmelig fort nokså kjedelig. På den annen side er det jo greitt at ikke sjefen, din mor eller naboen kan klikke seg inn på lite flatterende beskrivelser av seg selv. Verden er som vanlig i gråtoner.

Men hvis jeg var lektor Slåtteball, ville jeg bli litt bekymret...

Erlend sa...

Mari onsdag, 17. desember 2003 02:17:35+0100
Høh, lektor Slaattebræk og de andre lektorene (utenom IT-lærerne, tror jeg) er temmelig konservative hva datamaskiner angår. Tror ikke de har nubbsjangs, selv om visstnok er en og annen fellow Kongsgårdelev innom.

Erlend sa...

Erlend onsdag, 17. desember 2003 02:39:10+0100
Ikke vær sikker. Min mor, lærer i barneskolen, lærte seg IT da hun var godt over 50 og endte opp som lokal guru på regneark og tekstbehandling. Så Slåttebræk lurker nok rundt der ute, skal du se.

Erlend sa...

Ine onsdag, 17. desember 2003 08:45:08+0100
Mamma leser bloggen min innimellom. Det samme gjør lillebroren min. Gjør meg ingenting. Verre er det at minst to eks-kjærester gjør det, men så lenge de ikke kommenterer noe er det greit, for da glemmer jeg at de fortsatt har innsyn i livet mitt. Leser de noe de synes er rart eller ikke liker, får de derfor skylde seg selv. Jeg outer uansett ingen av de jeg omgås med, verken i fortid, nåtid eller fremtid.

Erlend sa...

Erlend onsdag, 17. desember 2003 22:35:07+0100
Eks-kjærester? Vel, det er jo smigrende at de stadig viser interesse for din person.;-) Selv har jeg nå pleid å holde meg til en tankegang om at slutt er slutt, på alle felter.

Under alle omstendigheter synes jeg du klarer bra å gå den fine balansegangen mellom å la være å utlevere deg selv eller andre uten dermed å bli kjedelig. Antydninger er jo oftest mer pirrende enn saker servert på sølvfat.

Erlend sa...

thale torsdag, 18. desember 2003 02:37:55+0100
Min broder sendte en melding til meg her i høst og sa jeg hadde en festlig dagbok, men at jeg bannet alt for mye i den. Et par uker etterpå sa til og med MAMMA at "dessa dagbokgreian dine va jo litt artig, døm"! Uhu. Sjokk. Da endte jeg opp med å skrive om teite ting. Sånn kan det gå. :)

Erlend sa...

Ine fredag, 19. desember 2003 17:24:33+0100
Jepp, enig i at slutt er slutt, men lettere i praksis enn i teorien med enkelte, har jeg erfart. Kan uansett ikke nekte noen å lese bloggen min, selv om jeg gjerne skulle vært dem foruten akkurat der.

Erlend sa...

Ida fredag, 19. desember 2003 21:42:37+0100
Den gangen alle venner finner veien til min hjemmeside får jeg pakke langsomt sammen, starte på nytt et annet sted. Men jeg er fremdeles litt usikker på om jeg bryr meg, det er ikke noen store avsløringer der.
Kolleger, jeg foretrekker jobber hvor jeg ikke ser dem.
Og ekser ja..
Faren med dette er jo at man før eller senere vil bli oppdaget av kjentfolk.

Erlend sa...

Erlend fredag, 19. desember 2003 22:16:31+0100
Moralen er nok at dersom vi vil ha 100% kontroll over leserskaren, må vi forfatte for skrivebordsskuffen.

En annen interessant ting er at jeg griper meg selv i å redusere leserkretsen til mengden av dem som faktisk kommenterer, selv om mengden lurkere antakelig er langt større.

Erlend sa...

Ine mandag, 22. desember 2003 09:53:14+0100
De man "ser" er de som teller. Alle andre er bare små prikker i universet. De kan jo være hvem som helst, noe som kan skremme livskiten [TM]ut av noen og enhver. Er derfor greiest å fortrenge hvem de i verste fall KAN være, etter min mening.

Erlend sa...

Mari tirsdag, 23. desember 2003 05:54:04+0100
Veldig enig med mor her. Vet om en del lurkere på min egen blogg, blant annet Gutt, nogle RL-venninner, en eks-pianolærer og litt sånn, men prøver å ikke tenke så mye på dem.

Erlend sa...

Erlend tirsdag, 23. desember 2003 22:16:11+0100
Hvis Lars lurker på bloggen din, da har han fått massert egoet for lange tider fremover. ;-)

Erlend sa...

Mari søndag, 28. desember 2003 07:29:14+0100
Han gjør jo det, da.

Legg inn en kommentar