søndag 4. april 2004

Nye utskeielser i marka

Dagens tur gikk over Geitfjellet (416 moh), rundt Kobberdammen (289 moh), opp til Gråkallen (551 moh) via Udbyeløypa og hjem igjen via Fjellseterveien. Avmarsj: 08.15, tilbake 14.30.

Det er stadig litt vel mye sne i marka, og det tok meg fire timer å komme helt til Gråkallen - vanligvis bruker jeg tre. Men, når man er henvist til å tråkke gjennom dypsnøen, tar det lenger tid. Den positive siden er at treningseffekten blir større, uten at jeg skal gjøre min morfars venns ord til mine: «Det er best å gå i myr.»

De siste turene har gitt meg anledning til å teste høydemåleren fra Suunto. Den virker bra dersom man kalibrerer den fra tid til annen, selv om den søndag for to uker siden hevdet at jeg befant meg i en undervannsbåt i Ilaparken.

Pannekakestekingen ble avlyst til fordel for en rask tur innom Skistua, som åpenbart er byens hippeste sted for pensjonister som vil føle seg spreke.

3 kommentarer:

Erlend sa...

Ine mandag, 05. april 2004 00:42:28+0100
Er veldig motstander av å gå i myr, da har vonde minner fra barndommen. Er derimot veldig for pannekaker uten pensjonister.

Erlend sa...

Erlend mandag, 05. april 2004 01:15:20+0100
Skulle jeg kritisere Bymarka for noe, så må det være at det er litt vel mye myr der. Særlig da avarten «bakkemyr», dvs myr i en skråning...

Men, i juni blir det 4 dager i Trollheimen. Der er det ikke særlig mye myr (men derimot en del stein).

Erlend sa...

Ine onsdag, 14. april 2004 08:51:46+0100
Jeg har plumpet mine barneføtter i myra, gitt. Nærmere bestemt multemyra. Ja, til pannekaker, nei til bakker som er for bratte i alle retninger.

Legg inn en kommentar