torsdag 22. april 2004

Vannvidd

Lesere av denne bloggen har formodentlig forstått at jeg er et ordensmenneske. Og de har rett: Jeg liker orden og system.

Antakelig sitter dette dypt i min psyke, i alle fall om jeg skal dømme etter mitt paniske reaksjonsmønster i enkelte situasjoner. For eksempel i går. I et forsøk på å fylle ut selvangivelsen (se forrige innlegg) kom jeg som vanlig til det som gjør at jeg ikke kan bruke den forenklede varianten, nemlig at jeg har bankkonto i utlandet. Ikke i Sveits, slik grunkebefengte banditter av min type burde ha, men selvsagt i Frankrike.

Siden BNP Paribas ikke informerer norske myndigheter om hva de oppbevarer av pengesummer på mine vegne, må jeg gjøre det selv. Dermed fordres selvsagt at jeg vet hva som faktisk står på kontoen. Men i går - o gru - fant jeg ikke siste kontoutskrift, som jeg burde ha fått rundt juletider.

Med fråde om munnen og i en åndelig forvirret tilstand preget av tvangstanker brukte jeg så tre timer på å lete frenetisk gjennom diverse papirbunker både tre og fire ganger, slik at jeg ikke kom meg til sengs før klokken halv ett om natten. Dette i stedet for å løse problemet på en intelligent måte, nemlig ved å gjette på et tall og føre det opp, i visshet om at det er lite trolig at likningsvesenet vil bry seg noe særlig.

9 kommentarer:

Erlend sa...

PKW mandag, 26. april 2004 16:01:48+0100
Stadtsparkasse Bayreuth her!

Erlend sa...

Ine mandag, 26. april 2004 16:28:46+0100
Når ble klokken 00.30 om natten? hilsen A4-mennesket.

Jeg er ordensmenneske i den forstand at det er ekstremt ryddig i skap og sånn, mens de løse detaljene flyter. Med tellekanter i bunnen går alt så meget bedre. Bortsett fra når man glemmer å kjøpe dopapir.

Erlend sa...

Erlend mandag, 26. april 2004 22:38:58+0100
Nå våknet HaloScan opp igjen, gitt.

00.30 er definitivt natten. Ikke at jeg er så interessert i å gå til sengs tidlig, men jeg kan ikke fordra å stå opp sent.

Hva er en tellekant?

PKW: Bankkonto i Bayreuth høres ut som noe som fanatiske Wagnerianere bruker for å betale billetten til «Ringen»... ;-)

Erlend sa...

PKW tirsdag, 27. april 2004 14:00:27+0100
Tellekant er det jeg har nederst på festspillbillettene i skrivebordsskuffen..

Erlend sa...

Ine onsdag, 28. april 2004 17:21:16+0100
Hva er problemet med å stå opp sent? Jeg synes det er himmelsk å sove så lenge jeg makter så fort jeg kan.

Erlend sa...

thale torsdag, 29. april 2004 00:59:41+0100
Ah, nå har plutselig ditt ringe kommentarfelt bestemt seg for å fungere igjen, ja. Da får jeg bare varsle fra om at jeg har sendt desperat matematisk epost til Dem. Helsing integral-pike.

Erlend sa...

Erlend torsdag, 29. april 2004 01:58:19+0100
Har sendt deg et forsøksvis svar, håper det hjelper...;-)

Erlend sa...

marie lørdag, 01. mai 2004 04:46:32+0100
o gru - er det meningen at man skal oppgi det dersom man har konto i utlandet???

Nå står det såvidt meg bekjent ingen penger på min konto, så det burde ikke skape noen større problemer, men... selvangivelse er vanskelig.

Erlend sa...

Erlend lørdag, 01. mai 2004 05:41:02+0100
Jepp, det finnes til og med et eget skjema (RF-1231) som skal fylles ut og legges ved.

Legg inn en kommentar