mandag 19. april 2004

Vi lister oss så stilt på tå

For øyeblikket er jeg i en lettere enervert-letargisk tilstand. Med dette mener jeg at jeg ergrer meg over noe, men at jeg er så daff at jeg ikke får gjort noe med problemet.

Det som irriterer meg, er at det til stadighet hoper seg opp en hel masse småting som bare gjøres, men som for en stor del blir utsatt til dagen etter. Og dagen etter. Og dagen etter.

Mitt vanlige remedium mot denslags er å lage en liste på papir over alle småoppgavene, der jeg så stryker dem ut etterhvert som de blir gjort. Denne gangen setter jeg imidlertid ekstra press på meg selv og publiserer listen her:
  • Sende bekreftelse på tillatelse til å trekke beløp fra kredittkort til Terres d'Aventure.
  • Kjøpe forsinket bursdagsgave til faderlig opphav. [Oppdatering: bok av Francis Sejersted.]
  • Sende e-post til importøren av vannrensetabletter Micropur Forte og spørre om hvor man kan få kjøpt dem. [Oppdatering: Den jeg trodde var importør, var det ikke allikevel. Men Katadyn i Sveits har gitt meg et annet navn.]
  • Sende ut peker til foreningens medlemsblad.
  • Ringe ondsinnet navnebror. [Oppdatering: Han var ikke hjemme, etter sigende fordi han hadde noe med operaen Barabas å gjøre. Antakelig sang han rollen som Pontius Pilatus.]
  • Fullføre og skrive ut kontrakt til sameiets vaktmester og vaskedame.
  • Fylle ut selvangivelse.
  • Kaste tre måneder gammelt oppsamlet papir.
  • Kjøpe forsinket bursdagsgave til samboer av moderlig opphav.
  • Bestille nytt, kult og orange liggeunderlag av merke Therm-a-Rest. [Oppdatering: Tilgjengelig om en uke.]
  • Høre om det er i orden at jeg kjøper rådyr styreprotokoll på sameiets vegne, slik at styrepapirene kan samles på ett sted og ikke flyter rundt på det åpne hav.
  • Skaffe meg nytt pass.

Egentlig hater jeg gjøremål. [Oppdatert 18. mai.]

7 kommentarer:

Erlend sa...

Ine tirsdag, 20. april 2004 17:17:01+0100
Jeg er virkelig ekstremt stum av beundring. Fortjener finaleplassen. Helt klart. Hiusmorskole-nachspiel i H35 på fredag. Velkommen. ;)

Erlend sa...

Erlend tirsdag, 20. april 2004 22:57:08+0100
Hva er H35?

Det forekommer meg noen ganger at kvinner ikke setter så mye pris på ordenssans som de gir inntrykk av. Alt i alt er det jo uromantisk og litt nerdete. 8)

Erlend sa...

silje torsdag, 22. april 2004 02:47:35+0100
henry fielding, ja. du er veldig i tråd med min pensumlektyre. skjønt jeg ligger bak. for jeg lager ikke lister en gang.

angstens ridder.

Erlend sa...

Ine fredag, 23. april 2004 20:52:20+0100
Men alle vet jo at vi kvinner egentlig liker litt nerdete menn, bare de er romantiske og barske i tillegg. H35 er adressen til undertegnede, på en bloggeaktig & diskret måte.

Erlend sa...

Erlend fredag, 23. april 2004 23:30:33+0100
Det var det med barsk, da. For mye romanlesing hjelper antakelig ikke på.

Erlend sa...

Erlend lørdag, 24. april 2004 02:45:33+0100
Forøvrig er du selvsagt alltid velkommen hit til K70A

Erlend sa...

Ine lørdag, 24. april 2004 14:58:49+0100
Barsk er relativt. Jeg snakker ikke om hår på brystet, uten at har fordommer mot det heller. Tror ikke du lider under noen av nevnte kategorier. Hmmm, veldig lenge siden har vært i Trondheim nå. Og veldig lenge siden har spist pannekaker med blåbærsyltetøy. Finalen er for øvrig utsatt inntil videre. Ifølge hodejegerens vareopptelling er det 4 finalister igjen. ;)

Legg inn en kommentar