mandag 3. mai 2004

Erlend par lui-même

06.45. K-gaten. En vekkerklokke ringer.

Erlend: Kom deg opp, vi skal ut og gå!

erlend: Zzzzzz...orkerikkenåigjenda...zzzzz

Erlend: Kom deg opp, for svingende! Vi kommer til å bli sendt hjem fra Atlas-fjellene dersom vi ikke kommer oss ut!

erlend: (Med et ondskapsfullt smil) Men det regner jo!

Erlend: Søren òg. Vel, vi gikk i regn sist helg, vi kan gjøre det igjen.

erlend: Nei, ærlig talt! Kan vi ikke heller ta en titt på Internett-avisene? (Innsmigrende) Her er for eksempel en fin artikkel hos The Guardian om britiske soldater som har torturert irakere. Akkurat noe for deg.

Erlend: (Resignert) Javel.

07.45. Stadig i K-gaten.

Erlend: Det regner ikke lenger!

erlend: Men det er høy luftfuktighet! Jeg kommer til å bli svett!

Erlend: Det er noe av poenget. Pakk sekken, din blekfete slask.

erlend: (Griper motvillig fatt i sekken) Friluftsfanatiker!

13.30. Ved Kvistingen (430 moh)

Erlend: (Rører ivrig i suppen på stormkjøkkenet) Nå, er det ikke fint her!

erlend: Jodajoda. Men jeg ville heller vært hjemme og lest ut Tom Jones. Dessuten lovte du meg da vi startet med turgåingen for fire år siden at det var en sikker måte å skaffe seg dame på. «Bare se på alle annonsene i Fjell og Vidde!» sa du.

Erlend: Du vet hva franskmenn sier om løfter?

erlend: (Surt) At bare de som tror på løfter er bundet av dem.

Erlend: Nettopp. Dessuten vet du like godt som jeg at de som annonserer i Fjell og Vidde er 65-årige enker, eventuelt har kristent livssyn eller hund. Eller for den saks skyld begge deler. Og kjenner jeg deg rett, er du ikke innstilt på å dele din utkårede med en siklende fillebikkje.

erlend: Se på hun der! Også i kortbukse gjennom myra, da. Noe så ufeminint.

17.30. Tilbake i K-gaten.

erlend: Jeg har hodepine! Hvorfor dro du meg med ut i over 9 timer?

Erlend: Du har bare godt av det. Dessuten kan du skryte hemningsløst til minst tre kolleger at du har vært på tur og tatt 1000 høydemetre i Bymarka.

erlend: (Griper etter paracetamolen) Det er en mager trøst for det å skulle dele sin sjel med en fyr som deg.

1 kommentar:

Erlend sa...

jIGZAW fredag, 11. juni 2004 00:24:18+0100
KONGE! DU SKRIVER SABLA BRA. BTW, BEKLAGER ALL CAPS MEN TASTATURET PÅ JOBB ER BUSTED! "#¤¤%#"!

Legg inn en kommentar