mandag 31. mai 2004

Myrhøl

Gårsdagens tur gikk til Bosbergheiene (544 moh). Avmarsj 08.30, tilbake 20:15.

I den vedvarende serien «Nye veier i Bymarka» gikk jeg i går til Bosbergheiene etter å ha kommet meg opp på Gråkallen (552 moh) via Gjeitfjellet (416 moh). Fra Gråkallen gikk jeg østover og så rundt til jeg kom frem til Gamle Bynesvei langs Klefstadmyra. Her går det en tømmervei i sydvestlig retning som ender i ingenting, med den følge at jeg måtte forsere en skog før jeg plutselig kom ut på veien som leder til Elgsethytta.

På hyttetunet følte jeg meg usedvanlig barsk der jeg slengte ned sekken og vandrestaven foran nesen på tre søte yngre kvinner. Jeg drakk glasset med rød saft stående, i håp om at de skulle legge mer merke til meg, og satte deretter ut i rask marsjtakt sydvestover mot Bosbergheiene.

Fullt så tøff var jeg ikke et kvarter senere, da jeg uforvarende tråkket i et myrhull og fikk vann til langt opp på låret og ned i støvelen.

På Bosbergheiene slo jeg leir i solvendt retning og kokte suppe på stormkjøkkenet mens jeg slappet av på min nyervervede madrass. Et liggeunderlag gir faktisk en ny dimensjon til turgåingen - i stedet for å stresse hjem var det langt mer fristende å ligge og kose seg på heia, godt innpakket i vindsekken.

6 kommentarer:

Erlend sa...

Fredrik P torsdag, 03. juni 2004 18:16:20+0100
Skal ta komentaren en annen dag, men jeg har just beveget meg inn i dette dagbokiariatet. Ser du også bruker blogspot. Hvor kan jeg få hjelp med å lage slike linker osv som du har på venster side?? -skal stikke innom boka di I fortsetelse.

mvh Fredrik

Erlend sa...

Erlend fredag, 04. juni 2004 00:37:02+0100
Det er flere hjelpefunksjoner under blogger (høyre kolonne når du logger deg inn).

Selv har jeg lenkene liggende i templaten, som du finner i oppbrettmenyen når du har klikket på bloggen. Her har jeg lagt inn href-direktiver.

F.eks. lenke til Infame Ine:

<a href="http://www.innfall.net" >Ine</a>

Erlend sa...

Ine søndag, 06. juni 2004 02:29:36+0100
Myrhull er satans verk. Har tråkket i mangt et slikt i min multeplukkende oppvekst. Men fin tur for øvrig, vil jeg tro.

Selv har man gått over 1 min i dag, gjennom parker og på asfalt.

Erlend sa...

Ine søndag, 06. juni 2004 02:30:06+0100
1 min = 1 mil, til folkeopplysning :)

Erlend sa...

Erlend mandag, 07. juni 2004 00:22:55+0100
Jo, det var en fin tur. I dag gikk det litt mindre bra - jeg rigget til stormøkjekkenet og skulle til å helle rødsprit i brenneren da jeg oppdaget at fyrstikkene lå igjen hjemme...

Men, fruktsuppe behøver man ikke å koke, har jeg funnet ut. Den tørkede ananasen er litt seig, men pytt...

Erlend sa...

Ine onsdag, 16. juni 2004 08:39:26+0100
Slik taler en ekte optimist. Vennligst gi meg oppskriften.

Legg inn en kommentar