mandag 5. juli 2004

Hårkløveri

Det koster en god del å klippe seg. I mitt tilfelle får jeg imidlertid gode råd og tilbud med på kjøpet fra min faste frisør. H. kommer opprinnelig fra Vietnam og har klare oppfatninger om hva hennes kunder bør gjøre og ikke gjøre.

«Du bør gifte deg, Erlend,» sa hun bestemt sist jeg var innom. «Det er bra å ha en å krangle med. Og hvis du ikke finner noen, så kan en av venninnene mine sikkert passe.»

Jeg fleipet det vekk ved å si at jeg skulle komme tilbake til saken hvis det var aktuelt. Andre vil sikkert hevde at at saken er overmoden for handling.

6 kommentarer:

Erlend sa...

Linda Elise tirsdag, 06. juli 2004 01:49:14+0100
Kanskje det, men slik jeg ser det så er det mange som ikke burde giftet seg. Kjenner et par som bare var gift et år.

Erlend sa...

Ida tirsdag, 06. juli 2004 03:03:26+0100
Så det er derfor man gifter seg ja. Da skal jeg i hvert fall aldri inngå et slikt løfte.
Holder meg unna frisører også, min mor ksn klippe meg.

Erlend sa...

Erlend tirsdag, 06. juli 2004 03:28:52+0100
Det var en litt underlig vinkling på ekteskapet, ja. Nå skal det sies at hun lo litt av seg selv etter å ha sagt det...

Erlend sa...

PKW tirsdag, 06. juli 2004 14:03:51+0100
Fornuftig frisør, synes jeg. Greit å ha noen å bryne seg på, om ikke annet så for å prøve sin egen argumentasjon før man slipper den løs på f.eks. kontoret... En forutsetning er imidlertid at mann og kone har en eller annen form for fundamental felles forståelse av verden, ellers er det en fare for at kranglingen blir lite konstruktiv. Akkurat denne felles forståelsen er jeg redd kan mangle hos din frisørs (vietnamesiske?) venninner.

Erlend sa...

Ine mandag, 12. juli 2004 06:18:59+0100
MAn trenger ikke å gifte seg for å bryne seg skikkelig på hverandre. Kjæresterier holder jo, men det finnes ikke noe finere når det funker.

Erlend sa...

Erlend mandag, 12. juli 2004 23:18:44+0100
...men det gjør det jo stort sett ikke.

(pessimistisk modus i dag)

Legg inn en kommentar