mandag 18. oktober 2004

Post festum

Siden jeg i følge kolonnen til høyre nettopp skal ha feiret, er det antakelig på sin plass å lage en liten liste:
  • Primus Omnifuel kokeapparat. Anstrengelser for å montere det i et stormkjøkken er i gang.

  • En rett og slett enorm appelsinpresse i metall. Ikke at jeg drikker noe særlig appelsinjuice, men den er sikkert nyttig og dekorativ. Under forutsetning av at jeg finner nok plass i skapet.

  • Gavekort for bokhandel, benyttet til å bestille Ibsens En Folkefiende på CD og Kate Næss' samlede dikt.

  • Sjakkspill i sten, fra India. Ment brukt som vinduspynt der mine kvinnelige lesere antakelig ville hevde at jeg burde ha potteplanter.

  • Latin - Kulturen, historien, språket av Tore Janson. En bok jeg faktisk hadde gått i tanker om å kjøpe selv.

  • To CD-er, en av John Coltrane og en som bare heter Modern Jazz at Saint-Germain-des-Prés. Jeg kjenner ikke mye til jazz, men har bestemt meg for å benytte sjansen til å utvide min horisont.
Og som det store barn jeg i bunn og grunn er, har jeg kjøpt en gave til meg selv: Balzacs La Comédie Humaine i tolv bind.

9 kommentarer:

Erlend sa...

Ine tirsdag, 19. oktober 2004 00:15:08+0100
Hipp hipp og 40 ganger hurra for brsdagsbarnet. Jeg har Modern Jazz at Saint-Germain-des-Prés. Meget behagelig laidbackjazz.

Er veldig for å kjøpe gaver til seg selv på bursdagen.

Erlend sa...

Erlend tirsdag, 19. oktober 2004 00:46:19+0100
Heldigvis føler jeg meg ikke eldre. Men jeg har en mistanke om at det er fordi jeg alltid har følt meg gammel. ;-)

Erlend sa...

thale tirsdag, 19. oktober 2004 02:31:58+0100
Hipp hipp! Når vil du ha kombinert bursdags/mattebestikkelseskake på døra? :)

Erlend sa...

annetten tirsdag, 19. oktober 2004 06:22:32+0100
Gratulerer med overstått!

Vil forøvrig bemerke at ingen _må_ ha potteplanter, vanner man dem ikke så dør de, og vanner man dem vokser de og så må man potte dem om ellers dør de allikevel og i det hele tatt synes jeg sjakkspill virker langt å foretrekke.

Erlend sa...

Erlend tirsdag, 19. oktober 2004 13:13:40+0100
Thale: Kake er alltid velkommen! 8)

Annetten: For ikke å snakke om at de utakknemlige beistene dør hvis man gir dem for mye vann. Makan.

Erlend sa...

Silje tirsdag, 19. oktober 2004 14:30:37+0100
Gratulerer. Kate Næss, ja. Perlepoet.

Erlend sa...

Mari onsdag, 20. oktober 2004 23:08:46+0100
Gratulerer så meget, meget med overstått! Pass opp for Feng Shui- og andre syke overgangsalderfetisjer. Jeg melder meg inn i Thales sjokoladekake, da er meget vanskelig for meg å bake og sende samt oppnå det ønskede resultat (glede og fryd for mattepedagogen), så kan hun få godtgjørelse i form av Deilig er jorden-paraphrase-noter.

Erlend sa...

thale fredag, 22. oktober 2004 00:57:46+0100
Åh, det glemte jeg. Har jo ikke stekeovn. Fnis. Du kan få, øh, kavring med brunost og varm oboy i stedet, da. (Hørte jeg fattig student?) ;)

Erlend sa...

Erlend fredag, 22. oktober 2004 03:23:01+0100
Mari: Takk! Ingen overgangsritualer her. Har jo som sagt alltid vært gammel.

Thale: Høh. Jeg kan nøye meg med en enkel fem-retters middag som erstatning. ;-)

Legg inn en kommentar