søndag 16. januar 2005

Intendi considerationem in eos qui gemini nascuntur

Det er tydelig at jeg har gjort en feil ved å melde meg på et kurs for ledere basert på psykologisk egenutvikling, når jeg kunne gått på noe langt mer givende givende i regi av Tekna, nemlig et kurs i Bedriftsastrologi.

Her ville jeg kunne fått vite ting som
  • Hva bedriftens genetiske strategi bør være [Dette har jeg ofte lurt på, gitt. Bør vi DNA-teste ingeniørene våre?]

  • Hvordan bedriften vil utvikle seg i tid og rom [Vi styrer mot Krabbetåken.]

  • Personal og ansettelsesproblematikk [Ingen lønnsforhøyelse for dem født i Vektens tegn!]

  • Hvor og med hvem vi bør samarbeide [Så Pluto står i det syvende hus? Ikke rart du er vrang!]
Endelig ville det bli slutt på å måtte ta avgjørelser, jeg ville ikke lenger ha ansvaret, for stjernene ville være der og stake ut retningen for min stakkars villfarne sjel.

Jeg kan muligens ikke forlange av en organisasjon som for en stor del består av sivilingeniører, at de skal vite at allerede kirkefaderen Augustin i det 4. århundre etter Kristus avviste astrologien med en forbausende enkel og lettfattelig argumentasjon. Men at de velger å gi oppmerksomhet til sjarlatanene som tjener penger på denne typen virksomhet, forbauser meg dog en smule.

12 kommentarer:

Erlend sa...

Ine søndag, 16. januar 2005 19:52:20+0100
Gud bedre. Jeg tror jeg bør omskolere meg ASAP. Ligger tydeligvis mye penger i dette, og jeg er god på å gjette på ting som aldri blir.

Erlend sa...

Erlend søndag, 16. januar 2005 20:31:51+0100
Det er en del penger å hente for den som er frekk nok, ja. Men jeg tror vi med god oppdragelse har små sjanser i dette spillet. Og bra er kanskje dét. ;-)

Erlend sa...

Ine mandag, 17. januar 2005 19:30:33+0100
Ja, det er fint med en motvekt til det meningsløse.

Erlend sa...

mandag, 17. januar 2005 21:15:01+0100
Tekna er en herlig gjeng. Jeg fikk gratis nøkkellenke av dem. Meget fornøyd. Ser frem til DNA-testing dog!

Erlend sa...

Thale mandag, 17. januar 2005 21:15:38+0100
(Hilsen Thale.)

Erlend sa...

Erlend tirsdag, 18. januar 2005 00:02:55+0100
Joda, de er snille og greie i Tekna. Jeg får til og med Betongtidende tilsendt gratis.

Erlend sa...

Pjotr torsdag, 20. januar 2005 20:09:04+0100
Etter som jeg husker så er noen av folkene som står bak kurset også aktive i naturlovpartiet

Så da må jo alt være i orden..

Erlend sa...

Erlend fredag, 21. januar 2005 01:39:22+0100
Fascinerende. Sjekk ut f.eks. avsnittet om «yogisk flygning»:

http://www.klassekampen.no/goto?lid=9772>

Erlend sa...

Ine fredag, 21. januar 2005 08:41:30+0100
Hmmm. Lurer på om jeg skal ha som livsmål å bli sjefred i Betongtidende før jeg dør. Høres ut som drømmestedet å jobbe.

Erlend sa...

Erlend fredag, 21. januar 2005 17:20:51+0100
«Betongtidende» er økenavnet på Teknisk Ukeblad, i alle fall blant datafolk. De ville stå seg på å få inn en sjefred med noe mer fres...

Erlend sa...

Pjotr fredag, 21. januar 2005 18:01:34+0100
Det er litt skuffende at NLP har tatt bort innholdet på nettsiden sin. Yogisk flyging var et eget menypunkt. Siden ellers hadde stor stor underholdningsverdi.

Erlend sa...

Ine tirsdag, 25. januar 2005 07:29:44+0100
Ah, Teknkisk Ukeblad har jeg til og med last. Dog aldri fast. Men hvis jeg skulle havbne der en vakker dag vil jeg helt klart gå inn for Betongtidende som nytt navn. Det er jo tøffere enn toget å ha på CV-en. ;)

Legg inn en kommentar