mandag 31. januar 2005

Ting jeg liker

Skoene. Jeg har den odde filosofi at det samme fottøyet - fortrinnsvis fra Ecco - kan brukes til alt, bortsett fra fjellvandring, skigåing og jogging. Og jeg avskyr gummistøvler.

Nøkkelhanken. Den er det eldste objektet jeg går med til daglig, siden jeg antakelig må ha fått den på 70-tallet en gang. Den kan klipes fast i et beltehull og henge ned i lommen.

Brillene. Brillemarkedet er det siste området styrt etter sovjetiske planøkonomi-prinsipper. Dersom firkantede briller er på moten, finnes det ikke runde briller å oppdrive. Jeg endte opp med kjøpe et par Giorgio Armani fra Italia over nettet.

Klokken. Jeg fikk en Tissot av min mor da jeg hadde tatt dr.-graden.

Vesken. Det dreier seg om en sort lærveske av merket Texier, kjøpt i Nancy i 1996. Den har fire rom, to store, ett med glidelås for viktige papirer og et lite på fremsiden for rusk og rask.

Paraplyen. Den enste paraplyen som tåler været i Trondheim - i alle fall mer enn i tre sekunder - er den store sorte fra Knirps. Størrelsen gjør at den ikke blir gjenglemt i drosjer.

Hanskene. Jeg liker sorte, myke og behagelige hjorteskinnshansker.

10 kommentarer:

Erlend sa...

VK tirsdag, 01. februar 2005 04:42:37+0100
1) Sympatiene dine tenderer mot det utstuderte. Ceci me rend curieux.

2) Jeg har på den ene siden familie i "Libération", på den andre siden kontakter som strekker seg like inn i flere arabiske kongehus. Men bitene passer ikke sammen.

Tenk, vi er bare et puzzlespill unna en forside i VG. C'est la vie.

Erlend sa...

Ine tirsdag, 01. februar 2005 05:04:42+0100
Noe sier meg at du trenger en dag i mitt impulsive shoppingselskap ASAP.

Erlend sa...

Erlend onsdag, 02. februar 2005 00:20:50+0100
«Impulsiv» er ikke mitt mellomnavn. Så langt derifra.

Men utstudert, dét er jeg.

Erlend sa...

Ine onsdag, 02. februar 2005 19:13:26+0100
Mitt nye livsmål er å få deg med på noe ellevilt før jeg legger inn årene.

Erlend sa...

Erlend onsdag, 02. februar 2005 23:12:07+0100
Famous last words. ;-)

Ikke bare er jeg sedat, jeg er sta også. 8)

Erlend sa...

Ine fredag, 04. februar 2005 20:31:43+0100
Da er vi to.

Og siste ord er ikke sagt ...

Erlend sa...

kristin mandag, 07. februar 2005 18:52:51+0100
Brillemarkedet er det siste _området_ styrt etter sovjetiske planøkonomi-prinsipper?

Erlend sa...

Erlend mandag, 07. februar 2005 18:56:30+0100
Jeg slet litt med den setningen - egentlig ville jeg skrive «marked» en gang til, men det er jo forbudt, så da ble det «område». Du som er sosialøkonom har kanskje et synonym jeg kunne bruke?

Erlend sa...

kristin mandag, 07. februar 2005 19:04:01+0100
Nei, eg berre skjønte det ikkje før no kva du meinte. Ikkje våken. Området er truleg heilt fint, men markedet må då vere lov?

Eg trudde du skulle skrive "i den siste tida" elns. Så feil kan ein ta :)

Erlend sa...

Erlend mandag, 07. februar 2005 20:07:38+0100
Jeg likte ikke vendingen «brillemarkedet er det siste markedet.» Men det er mulig at det er den franske synonym-manien som slår gjennom.

Legg inn en kommentar