onsdag 13. april 2005

Undrer meg på hva jeg får å se...

Årets fjelltur ble - etter mye tenking og en liten forhandlingsrunde med arbeidsgiver - GTA, la Grande Traversée des Alpes, fra Chamonix til Nice, totalt 23 dager i nesten hele august.

Strengt tatt er dette to turer lagt etter hverandre, først Chamonix-Briançon og dernest Briançon-Nice, noe turarrangøren faktisk hadde lagt opp til (en nær sagt usedvanlig fleksibel innstilling til franskmenn å være).

Denne gangen blir det ikke telt og ingen muldyr, derimot vil jeg lettere kunne kontaktes av nervøse familiemedlemmer av eldre årgang som lurer på hva som er vederfaret meg underveis.

Hvis de maser for mye, hevner jeg meg ved å dra på 3-måneders «trek» i Nepal i 2006. Så kan de sitte der med mobiltelefonene sine.

7 kommentarer:

Erlend sa...

Ine torsdag, 14. april 2005 21:01:10+0100
Dra til Nepal. Meget bra land. Men en dag i fjellet holder. Spør du meg.

Erlend sa...

Erlend torsdag, 14. april 2005 21:31:17+0100
Ulempen er denne maoistiske geriljaen som herjer, etter det jeg har hørt. Dessuten var det et portrett av kongen i Le Monde for en tid tilbake, og han var helt åpenbart ikke vel bevart.

Men, det frister å prøve på Annapurna rundt...

Erlend sa...

Gudrun fredag, 15. april 2005 04:19:50+0100
Dersom du ikke foretrekker Negresco (Dvs. dersom ikke lommeboken tåler Negresco) heter det billigste, enkleste, og samtidig nydeligste hotellet i hele Nice "le Petit Louvre". Det drives av et herlig ektepar, og anbefales på det sterkeste:)

Erlend sa...

Erlend fredag, 15. april 2005 17:32:36+0100
Jeg hadde en runde med hotellbestilling i går og så dessverre ikke kommentaren din før jeg allerede hadde bestilt. Det får bli til neste gang jeg er i Nice. ;-)

Erlend sa...

Gudrun fredag, 15. april 2005 23:32:52+0100
For når det gjelder Nice blir det alltid en neste gang:)

Erlend sa...

Ine lørdag, 16. april 2005 06:54:29+0100
Mm, Nice er også et bra sted.

Erlend sa...

Silje torsdag, 21. april 2005 05:58:52+0100
aj, du heldige, franske fjell
i syne.

hilsen en som skal produsere trykksmerte heile summaren.

Legg inn en kommentar