mandag 2. mai 2005

Il faut de plus grandes vertus pour soutenir la bonne fortune que la mauvaise

På den positive siden kan vi anføre:
  • Jeg trener nå fem ganger per uke, som forberedelse til den store alpeturen.

  • Trondheimsværet viser seg fra en bedre side.

  • Vi har tatt opp igjen latinstudiene, med en ny tekst: Suetonius' «Neros liv». Ciceros obskure brev til P. Lentullus Spinther kjedet oss en smule.

  • Etter en del leting fant jeg glassfiberveke til min Primus. Dermed unngår jeg å kjøpe det rådyre reparasjonssettet de prakker på intetanende turgåere.

  • Turbøker for Alpene er ankommet. Riktignok venter jeg stadig på Henry James, men han er på vei, sier mine forbindelser over dammen. I mellomtiden leses Balzacs Ursule Mirouët.

  • Man vil sende meg til California & Texas. Men bare for en uke.

I det hele tatt kan jeg for øyeblikket med god samvittighet holde meg på den positive siden, og glatt overse at all sneen ikke er forsvunnet fra Marka.

6 kommentarer:

Erlend sa...

thale tirsdag, 03. mai 2005 02:38:39+0100
Positive sider liker vi. Men jeg lurer litt på når det begynner å regne.

Erlend sa...

Erlend tirsdag, 03. mai 2005 02:47:18+0100
Ikke lenge til, om det jeg ser ut av vinduet her i K-gaten, er noe å gå etter...

Erlend sa...

thale tirsdag, 03. mai 2005 04:58:41+0100
Det var faktisk relativt varmt, tørt og behagelig å vandre hjem fra haugen nå i kveld (sånn rent bortsett fra russespetakkelet som overfalt meg og forlangte å få en bit av Sesamburgeren min ved Marinen, da. Mrf).

Erlend sa...

Elisabeth tirsdag, 03. mai 2005 15:57:29+0100
Endte opp her etter forvirret surfing. Men må bare kommentere at mektig imponert over menneske som klarer å kombinere latinstudier, trening OG tur-relaterte emner i ETT OG SAMME LIV.
Jøje meg.

Erlend sa...

Erlend tirsdag, 03. mai 2005 23:56:55+0100
Nåja, trening og tur er ett og samme. Ditto for tur og ferie. På den annen side hjelper det på mengden tilgjengelig tid å hverken ha bil, berte eller barn. ;-)

Erlend sa...

Ine onsdag, 04. mai 2005 19:00:25+0100
Og alle vet at allsidighet er roten til alt godt :)

Legg inn en kommentar