søndag 19. februar 2006

4 ting

4 jobber jeg har hatt

  • Førsteamanuensis
  • Lagerarbeider
  • Mellomleder
  • Tester
4 filmer jeg kan se om og om igjen

  • Ingemar Bergmans Tystnaden.
  • Fritz Langs M.
  • Akira Kurosawas De Syv Samuraier
  • François Truffauts Jules et Jim
Denne var vanskelig, særlig fordi jeg er tilhenger av å se alt jeg liker om igjen - man får jo alltid øye på noe nytt.

4 steder jeg har bodd

  • Caen i Normandie, Frankrike.
  • Bures sur Yvette i Essonne, utenfor Paris.
  • Maison de Norvège i Paris' 14. arrondissement.
  • Luleå i Nord-Sverige.
Jeg har forsåvidt også bodd i Nancy, Hammerfest, Oslo og Trondheim, men nå var det en gang bare fire steder på listen.

4 TV-serier jeg liker å se på
Jeg har ikke TV og har heller ikke hatt det siden jeg flyttet hjemmefra i 1983. TV-serie er for meg synonymt med «Romlingane», «Blindpassasjer», «Forviklingar» og «Familien Ashton» (som jeg ikke fikk lov til å se).

4 matretter jeg liker

  • Magret de canard
  • Lamb Vindaloo
  • Pavé de Boeuf au poivre vert
  • Snegler i hvitløk
4 nettsteder jeg besøker daglig

4 ting jeg har lyst til å gjøre før jeg dør

Jeg får si som Knut Hamsun, som på spørsmålet «Hva er det verste De vet?» svarte «At dø! Det skulde jeg bra gjøre hvis jeg ikke var nødt til det!»

4 bloggere jeg utfordrer

Siden jeg somlet nesten to uker før jeg tok opp hansken fra Grubleline, har formodentlig hele bloggosfæren svart på denne allerede. Dessuten kler jeg meg aldri utfordrende, ei heller i overført betydning.

4 kommentarer:

Erlend sa...

thale tirsdag, 21. februar 2006 02:52:55+0100
Dette er en trist, trist dag: Rottmann er tatt i doping. Mitt nerdehjerte blør.

Erlend sa...

Erlend tirsdag, 21. februar 2006 12:01:13+0100
Dette hadde jeg ikke trodd om gamle Karl. Men, når begjæret etter seier i matte-OL blir for stort... ;-)

Erlend sa...

grubleline torsdag, 23. februar 2006 07:52:02+0100
Endelig! :-)

Erlend sa...

Erlend fredag, 24. februar 2006 22:42:23+0100
Mieux vaut tard que jamais, som det heter på folkemålet.

Legg inn en kommentar