torsdag 9. februar 2006

Le Temps mange la vie

«Potetmelføre», kalte S. det en dag jeg kom og klaget over glien i marka ved -10°C.

Slik også i det daglige. Riktignok har jeg gått helhjertet inn for en fornyelse av mitt allerede vakre hjem, Cinemateket har åpnet og lover Renoir-kavalkade, det antydes fra meterologisk hold at det skal bli skiføre til helgen, jeg er blitt Dag og Tid-abonnent, jeg har en middagsavtale i morgen, og nå har jeg sannelig greid å skrive et innlegg på bloggen også. Likevel har jeg mest lyst til å ligge i sengen og lese på en av de tre bøkene på tre ulike språk som jeg med min sedvanlige hybris prøver å sette til livs samtidig.

Nåja. I alle fall - før sengen kaller - kan jeg bidra med dagens lille metafysiske utveksling:
Han: Jeg forstår godt at du er i tvil, Erlend. Jeg ville selv ikke visst om jeg skulle si «ja» eller «nei».
Jeg: I en slik situasjon betyr tvil «nei».

2 kommentarer:

Erlend sa...

grubleline torsdag, 16. februar 2006 05:34:45+0100
Kommer det mer ..? :-)

Erlend sa...

Erlend fredag, 17. februar 2006 00:53:09+0100
Flere innlegg, mener du? Joda, jeg skal nok få kokt i hop et eller annet...

Legg inn en kommentar