fredag 12. mai 2006

Happy days are here again

Det har kanskje vært litt dystert her i det siste; litt for mye snakk om kvinner fra fordums dager, litt overdreven gnåling om manglende tilpasningsevne og litt lite av den fremtidsoptimisme som fordres av en mann i vår tidsalder.

Ting er dog ikke så ille. Nå er våren kommet hit til Trondheim, det har blitt snøfritt, og tursesongen er i full gang. Sist søndag forsøkte jeg meg på min standard 5-timers rute opp på Gråkallen, og formen virker faktisk ganske bra. Noen av mine trofaste lesere vil kanskje huske at jeg i de senere årene har gått litt på ski om vinteren, og det later til å holde kondisjonen noenlunde oppe gjennom det mørke vinterhalvåret.

En annen sak er at jeg har skaffet meg min egen private «spinning-sykkel». For de uinvidde kan jeg fortelle at det dreier seg om en trimsykkel med et stort, tungt hjul av metall. Den er bedre å sykle på enn en tradisjonell trimsykkel, og med pulsbelte er det mulig å få til litt intervalltrening i stuen. Riktignok er det å sykle på trimsykkel noe av det kjedeligste jeg vet om, men det går faktisk an dersom jeg prøver å følge takten med henholdsvis 4 minutter hardkjør (10-20 pulsslag under maksimum) og 3 minutter lettere sykling. Da blir jeg så opptatt av måleapparatet at jeg glemmer meg litt.

Håpet er at formen skal bli tilstrekkelig til å gå i Rondane i juni (S., min faste følgesvenn, mumlet noe om Høgronden, Veslesmeden og Rondslottet), på Snøhetta i juli og endelig fjorten dager på tvers av Korsika i august. Min vane tro har jeg meldt meg på turen, samt bestilt fly og hotell lang tid i forveien. Det byr meg imot å overlate ting til tilfeldighetene en eller annen gang i juli, selv om jeg er klar over at spontanitet er grenseløst sjarmerende.

3 kommentarer:

Erlend sa...

Danielle tirsdag, 16. mai 2006 04:32:37+0100
Jeg må innrømme at jeg har begynt å titte innom bloggen din langt oftere etter at du begynte å surmule fast. Men jeg er kanskje litt dyster av meg.

Erlend sa...

VK tirsdag, 16. mai 2006 12:45:59+0100
Har du på noe tidspunkt av planleggingen benyttet deg av Korsika Ferie i Oslo?

Surmuling er for øvrig ikke å forakte; jeg er i så måte enig med siste taler.

Erlend sa...

Erlend tirsdag, 16. mai 2006 17:10:22+0100
Varog: Nei, jeg går via franske reiseselskaper. Første gang jeg dro til Korsika var det Terres d'Aventure (www.terdav.com), men de benyttet Montagne Corse (www.montagne-corse.com) som underleverandør, så i år har jeg bare snakket direkte med dem.

Danielle: Jeg håper å få til mer surmulig med det første. ;-)

Legg inn en kommentar