onsdag 14. juni 2006

To rette og to vrange, og så kastet hun opp

Jeg er ikke særlig glad i å fly, ikke minst fordi jeg har en ubehagelig tendens til å bli kvalm, selv om det ikke er spesielt mye risting. Innenfor Europa går det bra, men på lengre turer (som den siste til San Francisco) kan det holde hardt. Jeg vet ikke hva det skyldes, men jeg har mistanke om at det å sitte skrudd fast i et flysete i 10-11 timer i seg selv gjør meg flysyk.

Derfor vil jeg nevne en teknisk oppfinnelse - anbefalt av mine kjære ingeniører - som hjalp til å gjøre tilbakereisen noenlunde levelig, nemlig et par hodetelefoner med støydempning (noise-cancelling headphones, slik det heter over there). Jeg kjøpte et mellomdyrt sett fra Sony på elektronikkemporiet Fry's, og med det klarte jeg å bli kvitt en del av bakgrunnsstøyen, i alle fall så mye at jeg kunne høre på klassisk musikk og i tillegg få en smule redusert stressnivå.

Men, tilbaketuren var kan hende bedre bare fordi vi fløy i KLM «Audrey Hepburn».

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar