torsdag 9. november 2006

Atter og frem, det er like langt

I kveld skulle jeg på Cinematekets ni-forestilling, en filmatisering av Dostojevskijs «Idioten». Jeg så på klokken, og tenkte at siden den var litt over åtte, ville det passe bra å gå og hente Internett-billetten og deretter sitte litt på Café Ni Muser. Men etter at jeg var kommet over trebroen, oppdaget jeg at jeg ikke hadde med meg notisboken med bestillingsnummeret, og således ble jeg nødt til å traske tilbake.

Vel hjemme fant jeg ut at klokken ikke var litt over åtte, men bare litt over syv. Følgelig bestemte jeg meg for å ta litt mat og en kopp te før jeg fortrøstningsfullt satte ut igjen. Et stykke før broen innså jeg at jeg nok en gang hadde glemt notisboken, og dermed gikk jeg hjem igjen for å finne den.

Den tredje gangen viste seg å være den heldige, og jeg fikk tatt ut billetten, hvoretter jeg gikk på café, men den var stengt ettersom lokalet var leid ut til et privat selskap. Jeg tuslet tilbake til kinoen og satte meg litt miserabelt ned i en krok og leste siste utgave av «Under Dusken», i et misforstått forsøk på å få kontakt med min indre ungdom.

Da jeg leverte billetten til riving, fikk jeg vite at «Idioten» måtte gå ut, siden de ikke hadde fått filmrullene, og dermed ble «Onkel Vanja» satt opp i stedet.

Forhåpentligvis var det kveldens siste overraskelse, selv om jeg må innrømme at jeg nå er litt redd for at puten skal eksplodere når jeg legger hodet på den...

5 kommentarer:

Erlend sa...

Androida fredag, 10. november 2006 17:39:20+0100
Hmm. tror du filmrullene dukker opp snart? Den filmen har jeg lyst til å se.

Erlend sa...

Erlend fredag, 10. november 2006 22:45:08+0100
De mente den skulle komme på mandag. Ulempen er at du må ta deg en tur hit til Trondheim for å se den... :-)

Erlend sa...

thale lørdag, 11. november 2006 03:01:59+0100
Jeg abonnerer faktisk på Under Dusken. Må beholde min indre Gløser, må vite.

Erlend sa...

Erlend lørdag, 11. november 2006 03:09:49+0100
Regner du flateintegraler på fritiden også, kanskje? ;-)

Erlend sa...

Ramasoon lørdag, 06. januar 2007 08:40:24+0100
Very nice resource--thank you. provigil and alcohol soluble zyprexa prevent weight gain nembutol and zoloft interaction

Legg inn en kommentar