lørdag 17. mars 2007

Bangalore blogger V

Da jeg kom ned på fredag morgen, spurte jeg på mitt forsiktige vis om det var mulig å få byttet rom på grunn av bråket. «No, Sir, sorry,» var svaret. De hadde tydeligvis mange gjester, men de skulle nå se på saken. Jeg kvalte en gjesp - man føler jo seg ikke helt ovenpå når det ikke har blitt så mye søvn gjennom en lang natt - og trasket bort til jobben. Grunnen til at de grov om natten, sa K., var at trafikken var så tett om dagen at de ikke ville få fraktet vekk det de grov ut.

Om kvelden fortalte jeg S. om min ulykkelige skjebne. «I'll talk to them,» svarte han faretruende. «He'll give them the Delhi treatment,» sa T., som er fra syd, med et glis.

Trøtt som jeg var, hadde jeg ikke lyst til å åpne nok en diskusjon med hotellpersonalet, men S. sa bare «don't worry, I'll be gentle» og satte i gang.

Med et mørkt blikk på den dresskledde hotellmannen sa S. i en skarp tone at her var Mr. Erlend, fra et visst firma; han fikk ikke sove på grunn av for mye bråk, hva aktet de å gjøre med det? Hvis Mr. Erlend ble syk, noe han faktisk allerede var (det var jeg ikke, men jeg klarte å holde masken), ville S. ikke nøle med å sende regningen til hotellet. Dessuten, når det gjaldt gravingen, hadde hotellet kontaktet politiet? Det var jo ikke lov å grave til alle døgnets tider.

Hotellmannen så ut som en våt hund og lovte å gjøre noe med saken. To minutter etter at jeg hadde kommet inn på rommet, dukket figuren opp og fikk meg flyttet til samme rom, men en etasje opp. Jeg smilte og sa at jeg satte pris på hjelpen.

Etter noen minutter tittet jeg tilfeldigvis ut av vinduet. På tomten ved siden av stod det to fra hotellet og argumenterte med gravemaskinfolkene. En tid senere dukket det opp en politibil.

Jeg vet ikke hva som ble resultatet, men i morgentimene var i alle fall gravemaskinen borte. Hullet så også ut til å være ferdiggravd, så det blir kanskje fredelig her i kveld, bortsett fra duringen fra luftavkjølingsanlegget og bråket fra Richmond Road, da. Men denslags må jeg antakelig regne med.

I morgen kommer S., og vi skal ut og finne kadhai og Shiva-figur.

3 kommentarer:

Erlend sa...

PKW lørdag, 17. mars 2007 20:42:35+0100
Morsomt

Erlend sa...

Erlend søndag, 18. mars 2007 11:37:57+0100
Ikke fullt så festlig å ikke få sove, men artig etterpå... :-)

Erlend sa...

tonemor fredag, 23. mars 2007 05:14:05+0100
Du har jo makt da - viser det seg.
Men, for all del. Uten søvn tyr man til alt. Så, ingen kritikk fra meg. Skriv mere da, fra det eksotiske livet du fører for tiden.

Legg inn en kommentar