tirsdag 1. mai 2007

... vi ser, at vi aldrig har levet

Jeg tror midlivskrisen har kommet; tegnene på melankoli og åndelig forfall er helt tydelige. Hvorfor ville jeg ellers bruke tiden min til å se «Sleepless in Seattle» på dvd flere kvelder på rad? Det sier jeg ihvertfall til meg selv.

Da jeg kom hjem i dag, så jeg at naboen hadde ringt. Jeg ringte tilbake, og han fortalte da at de hadde fått en liten datter (og at alt stod bra til med mor og barn). Grunnen til at han hadde ringt, var at han lette etter en barnevakt til sin to-årige sønn, men da jeg ikke svarte, klarte han å finne en annen. Jeg sa til ham at jeg selvsagt ville ha hjulpet til, men etter å ha lagt på røret, innså jeg at jeg faktisk aldri har passet på et barn i hele mitt voksne liv. Så kanskje det var like bra at jeg kom hjem sent.

Og i morgen kveld skal jeg på bowling. Det eneste jeg har å si til mitt forsvar er at jeg skal bowle med franskmenn.

5 kommentarer:

Erlend sa...

tonemor fredag, 04. mai 2007 02:29:49+0100
Kanskje det er bedre å trene barnepass med et litt eldre barn - et barn du kan ha noen fine samtaler med. Kan anabefale både 5 og 6-7 årsalder.
Sleepless er nå en søt film da ..., men flere kvelder på rad høres ikke helt godt ut. Du får forsøke om det hjelper å variere med Love actually, men hold deg unna Horse whisperer.

Erlend sa...

A girl fredag, 04. mai 2007 02:31:53+0100
Ja, nå er det bare å innse at forfallet er i gang. :P

Erlend sa...

Erlend fredag, 04. mai 2007 23:24:47+0100
Tonemor: Høh, en romantic-comedy-junkie som meg har selvsagt sett «Love actually» både to og tre ganger.

Nåja, la oss håpe at det går over.

Erlend sa...

tonemor lørdag, 05. mai 2007 01:41:24+0100
OK - det at du har sett Love a flere ganger viser egentlig bare at jeg forstår deg, er den rette til å gi gode råd.

Råd for filmkvelder i heimen: - mnei - ikke Amélie, - men kanskje La Vie est un long fleuve tranquille - ikke helt romantikkdrømmen, - men frankfil som du er så tror jeg det er noe for deg. Og har jeg virkelig rett, - vel, så har du sett den flere ganger allerede.
Worth a try anyway!

Erlend sa...

Lexidh tirsdag, 12. juni 2007 02:54:00+0100
2åringer er jammen skumle skapninger. Heller ti ville hester og noen av disse større kattepusene du har bilde av i et innlegg lenger ned. Mye større sjanse for at det ville gått bra enn om jeg skulle tatt vare på en 2åring mer enn 5 minutter.

Legg inn en kommentar