torsdag 25. oktober 2007

Les complaintes de mes années



Det er mørkt her, og i mangel av skikkelig depping, har jeg bestemt meg for å syte og klage litt.

Snekkere. Det vil si, egentlig håndverkere i allminnelighet. Hvorfor sier de «ja, vi kommer, vi setter deg opp på planen for neste uke» når det etterhvert viser seg at de ikke kommer, og at de dermed antakelig ikke har en plan i det hele tatt? Hva skal en stakkar gjøre? Snekre selv?

Aftenposten. Ærlig talt, de nye nettsidene. Makan til tabloid surr har jeg sjelden sett; for mange og for store fotografier og intet system på forsiden. Hvis jeg trykker på «debatt», forventer jeg å komme til siden med kronikker, kommentarer og vanlige leserinnlegg, ikke til siden for «si din mening» og holmgang mellom de åndssvake. La slike ting være forbeholdt, eh, hva var det nå den het denne avisen jeg sluttet å lese i 1990? Åja, «Dagbladet». Og jeg anbefaler Aftenposten å ta en titt på New York Times' hjemmesider for å se hvordan folk med hjerne er i stand til å strukturere budskapet sitt. Hva skal en stakkar gjøre? Begynne å utgi egen avis?

Søppel. Det sies at arv får frem det verste i folk, men jeg mener at søppeltømming er en god nummer to. Folk som ellers ikke ville stjele naboens bil eller innholdet i kjøleskapet hans, synes det er helt i orden å grafse til seg plass i søppelkassen din. Eventuelt utenfor søppelkassen din, uaktet om han vet at du betaler flust med gryn for å få renholdsverket til å hente søppelet. Og hva skal en stakkar gjøre? Skaffe seg større container, og dermed sponse hele nabolagets utskeielser?

Nånei. Men å skrive en rasende bloggpost, det hjelper. Puh.

8 kommentarer:

Strekker: sa...

Hvis du ikke hadde vært i "alt var bedre før"-modus, ville du kanskje ha sett at kronikker og annet snask er samlet i et eget felt på venstre side i debattseksjonen.

Når det er sagt, liker ikke jeg heller de nye nettsidene til Aftenposten. Og jeg føler med deg i ditt avmektige raseri over håndverkere og søppelsnyltere. (Jeg er hun halvskrullete dama som setter sinte lapper på søppelposene til folk som lar dem stå rett utenfor døra si og lukte ut hele gangen. Jadda.)

Erlend sa...

Frøken Skavlan fredag, 26. oktober 2007 01:15:31+0100
Nå fikk jeg veldig lyst til å skrive "ÅÅÅÅ, så sinna! Kjempesinna!" Men jeg vet at det kan være veldig irriterende å høre, så skal holde meg for god til det.

Hva skulle man gjort uten blogging?

(Og helt enig ang aftenposten.no..)

Erlend sa...

Erlend fredag, 26. oktober 2007 01:42:07+0100
Gammelt retorisk triks, det der. «La meg forbigå i stillhet at min motstander er en liten hissigpropp.» ;-)

Hyggelig at det ihvertfall er én annen her i landet som misliker det nye formatet på aftenposten.no. Jeg blir irritert hver gang jeg er innom.

Erlend sa...

Frøken Skavlan fredag, 26. oktober 2007 01:49:20+0100
Mye enklere å pakke det inn, vet du.

Erlend sa...

Erlend fredag, 26. oktober 2007 03:19:41+0100
«Praeteríto». Jeg visste det hadde en fjong latinsk betegnelse.

Erlend sa...

tonita søndag, 28. oktober 2007 18:03:16+0100
Sannsynligvis ville nok et snekkerkurs være tingen ja. Det å mestre gir skikkelig godfølelse. Men, det er mulig at de 60 vakre bokhyllemetrene ville få støv på toppen før kurs kan gjennomføres og listverket komme på plass?

Erlend sa...

Erlend mandag, 29. oktober 2007 00:03:05+0100
Snekkerkurs ville sikkert vært bra det, men jeg er redd for at en perfeksjonist som meg ville ende opp med å bruke mesteparten av min tid på å få ting ordentlige...

Erlend sa...

tonita tirsdag, 30. oktober 2007 00:43:35+0100
Ja, - og er ikke det akkurat det du vil en snekker skal gjøre for deg da?

Legg inn en kommentar