torsdag 12. juni 2008

Our little life is rounded with a sleep

Jeg har blitt mambo. I en alder av 43.

Riktignok bare i noen få dager, mens jeg venter på at gutta fra Bulls skal gjøre seg ferdig med å slipe og lakkere gulvet i gang, kjøkken, stue og arbeidsrom.

Det har vært en interessant eksersis å flytte store deler av innboet ut av disse rommene og inn på soverommet; riktignok ble det ikke plass til alt, så kjøleskapet, komfyren, stereoanlegget og et par bord havnet inne på badet, der jeg glad og lykkelig kunne plugge utstyret til strømnettet og dermed hindret den ene tingen som lå i fryseboksen (en pakke med firkantfisk), fra å smelte og bli umedgjørlig.

Et bevisst valg som jeg måtte ta, var at jeg ikke flyttet på mine kjære nye bokhyller. Jeg lot også bøkene stå, dekket til med plast. Slipekarene får bare slipe rundt, og dersom neste eier er analfabet og vil ta ned hyllene, vel, da får han bare finne seg i at han også må slipe gulvet.

«Vi får det nok til på tre dager,» sa gubben i blå kjeledress. «Du kan komme tilbake lørdag kl. 4 om ettermiddagen.» Bare to dager igjen...

5 kommentarer:

Erlend sa...

Frøken Skavlan fredag, 13. juni 2008 23:57:32+0100
Så da er det vel ferdig en gang i neste uke?;)

Erlend sa...

Erlend lørdag, 14. juni 2008 00:00:09+0100
I morgen kl. 16. Tre dager på hele greia.

Erlend sa...

Erlend lørdag, 14. juni 2008 00:32:06+0100
Her har vi nemlig tro på det gode i mennesket, bare så det er klart.

Erlend sa...

Krissy lørdag, 06. desember 2008 19:57:15+0100
Etter mitt syn kan det godt stå en bokhylle eller to i stuen, for syns skyld. Men stuen bør ikke overlesses slik at det blir museumsaktig. Soverommet er plassen for å stable ruver med bøker etter mitt skjønn ;-)
Slik gjør min far det ..

Erlend sa...

Erlend lørdag, 06. desember 2008 20:05:52+0100
Du bør lese denne postingen før du beveger deg lenger ut på glattisen:

http://urbanus.blogspot.com/2007/12/nok-en-gang-p-riktig-hylle-jeg-innser.html

Legg inn en kommentar