lørdag 29. november 2008

Mίμησισ

Kamikaze har våget seg til å tagge meg i et såkalt meme, uaktet den grusomme skjebne som ble Skavlan til del da hun forsøkte på det samme for noen måneder siden.

Ikke desto mindre er jeg i beit for noe å skrive om før november måned er over, og siden Kamikaze er matematiker og dermed fortjener ekstra respekt, går jeg med på å i det minste lage listen hun etterspør: fem eller seks interessante ting om meg - tanken på at det kan sies noe uinteressant om meg, betraktes a priori som såvidt formastelig at jeg velger å ikke ta den i betraktning.

Dermed:
  1. Jeg er født i kantonen Vaud i Sveits.
  2. Jeg har 40% syn på venstre øye.
  3. Jeg har gått på mine ben opp på et fjell på 4068 moh.
  4. Jeg har ingen barn.
  5. Audrey Hepburn, Ingrid Bergman, Audrey Tautou, Katharine Hepburn, Greta Garbo og Lauren Bacall ser ned på meg i dette øyeblikk.
  6. Jeg har sett hele Fassbinders Berlin Alexanderplatz over tre dager på kino.
  7. Jeg vet ikke hvem Jan Thomas er.
Her får jeg en liste med tall inne i Blogger, men ikke på selve bloggen. Underlig.

9 kommentarer:

Erlend sa...

Frøken Skavlan lørdag, 29. november 2008 19:05:04+0100
Jeg prøver fremdeles å komme over gryntingen da jeg tagget deg, men det er vanskelig.
Lev lykkelig uvitende om hvem Jan Thomas er, det må være ganske fint.

Erlend sa...

Erlend lørdag, 29. november 2008 19:47:00+0100
Jeg har lagt merke til at du ikke lenger er den sprudlende frk. Skavlan vi kjente fra før. Uffameg, jeg ante ikke at innlegget mitt ville skape varige sår i en sart sjel... Hva kan gjøres?

Mht. Jan Thomas ble jeg anklaget av kolleger på fredag for å «leve i min egen boble». Så da.

Erlend sa...

Krissy lørdag, 29. november 2008 23:30:38+0100
Erlend, du må ikke legge deg flat for kaze hver gang ;-)

Jeg vet hvem JT er, men nå lever jeg uten tv, og det går helt fint uten topp model på tv3.

Erlend sa...

Krissy lørdag, 29. november 2008 23:48:43+0100
Men er det sant at realfagsfolk er mer avbalanserte mennesker enn andre? Da mener jeg at de ikke er sånn typisk følelsesmenneske, med høydar og djupe dalar, men de befinner seg på en rettlinjet stim hele tiden.Dette synes jeg er interssant.

Hvis deter slik, hva skyldes dette?
*kremt' Jeg lurer. (Og *hei kaze*, du kjenner deg kanskje igjen, or not? ;-) )

Erlend sa...

Erlend søndag, 30. november 2008 00:13:57+0100
Realister mer avbalanserte? Tja. Jeg tror ikke de er det i utgangspunktet, men det er nok sant at de dyrker de logiske og rasjonelle sidene ved seg selv ganske sterkt.

Erlend sa...

kamikaze mandag, 01. desember 2008 14:26:23+0100
Toppen Erlend! Jeg hadde ingen anelse om at du var en meme-hater, skal huske det til neste gang.

Og jeg kunne fint levd med å ikke vite hvem Jan Thomas er. :)

Erlend sa...

Anathema onsdag, 03. desember 2008 23:13:21+0100
"Grynt..." Haha, for en sjarmerende avvisning. Den skal jeg legge meg på minne :-)

Erlend sa...

Erlend torsdag, 04. desember 2008 00:20:35+0100
;-)

Erlend sa...

blizzard fredag, 23. januar 2009 16:01:09+0100
click ...www.urbanss.blogspot.com :D

Legg inn en kommentar