mandag 29. desember 2008

A truth universally acknowledged

Jeg (lener meg tilbake i frisørstolen): Jeg hørte at du hadde blitt mamma.

Hun (mens hun svinger saksen):
Ja, til en liten pike! Og mange av barndomsvenninnene mine i Vietnam er også gift og har barn nå. Bortsett fra én, foreldrene hennes har ikke mye penger, dessuten er hun ikke spesielt pen.

Jeg:
Ja, det beste er nok å være pen og rik.

Hun:
Ja, hihi! Det er nok det beste. Har du kjæreste nå da, Erlend?

Jeg (beskjemmet):
Nei...begynner jo å bli gammel...ikke så lett... mumle...

Hun (gledesstrålende):
Du må bare våge, vet du!

13 kommentarer:

Erlend sa...

Krissy tirsdag, 30. desember 2008 18:54:28+0100
Aww.. :-)

Men jeg sier ofte til meg selv: Dersom flere personer forteller meg det samme(sdamme hva det gjelder), og uavhengig av hverandre, så må det være noe i det som blir sagt. Enten som jeg selv ikke ser, eller bare må revurdere.
Og jeg tror damene har rett: 1.du er for ikke gammel 2. men du har en for resignert holdning. Og da: selv om den rette dama dukket opp, tror hun ikke du er interessert. = ingenting skjer.
Du må bare ha tro på deg selv, og tro at du har mye å by på. For det har du, helt sikkert ;)

Alternativt kan du jo vente et par år, så finner du dame med unger fra før. Og så skaffer du alt på en gang, uten noe som helst for arbeid ;)

Erlend sa...

Erlend tirsdag, 30. desember 2008 20:12:32+0100
Kommentatorer bes holde seg fra å treffe spikeren på hodet.

Erlend sa...

Krissy tirsdag, 30. desember 2008 23:26:46+0100
beklager, det var slettes ikke meningen å tråkke deg for nær :-/¨
man skal ikke spøke om alt, og min reaksjon kom som en følge av at jeg ikke leste overskriften (før etterpå).
Ironisk nok ønsket jeg deg vel, med å oppfordre deg til å hoppe i det. men jeg skal avstå fra å kommentere slik.
tilgi. tilgi. tilgi..

*rødmer*

Erlend sa...

Frøken Skavlan onsdag, 31. desember 2008 05:28:30+0100
(Men vi andre kommentatorer takker Krissy som treffer spikeren så vi slipper å banke bloggeren i hodet slik at han kanskje innser at han ikke må resignere totalt...Vold løser jo ingenting har jeg hørt.)

Erlend sa...

Erlend onsdag, 31. desember 2008 16:05:50+0100
Fr. Skavlan: Å få deng av deg høres ikke udelt ubehagelig ut... ;-)

Krissy: Ta det med ro, jeg er overhodet ikke fornærmet. :-)

Når det gjelder tittelen, er den et utsnitt av første setning i Jane Austens «Pride and Prejudice»: «It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune, must be in want of a wife.»

Erlend sa...

Eva lørdag, 03. januar 2009 00:52:16+0100
Vet du, neste gang jeg er i katedralens by skal jeg be deg med ut!! Jepp :)

Erlend sa...

Erlend lørdag, 03. januar 2009 02:33:33+0100
Eva: Du får la høre fra deg :-) Etter sigende er jeg noelunde salongfähig, så du har ingen ting å frykte.

Erlend sa...

Eva lørdag, 03. januar 2009 14:28:30+0100
Fantastisk :)

Erlend sa...

kamikaze søndag, 04. januar 2009 19:02:27+0100
Enda bra det var spikeren Krissy traff på hodet, og ikke Erlend selv, som fr. Skavlan foreslår.

Stiller meg bak Krissys forslag: Hopp i det. Jeg kjenner alt for mange utmerkede single menn som gjemmer seg bak gardinene når de egentlig burde svinge seg i dem. Snakk om sløseri!

Erlend sa...

Erlend søndag, 04. januar 2009 19:53:49+0100
Kaz: Det er første gangen jeg hører at å svinge seg i gardinene blir foreslått som sjekketriks...

Erlend sa...

kamikaze søndag, 04. januar 2009 23:53:30+0100
Det er i hvert fall bedre enn å gjemme seg bort!

Erlend sa...

Erlend mandag, 05. januar 2009 00:23:30+0100
Og hvis det ikke fungerer, kan jeg henge meg i lysekronen ;-)

Erlend sa...

kamikaze mandag, 05. januar 2009 01:22:05+0100
huff, jeg håper du beveger deg på steder med innebygd spot i taket som eneste belysning

Legg inn en kommentar