mandag 26. januar 2009

Jag vill vara din Margareta

Det er egentlig ganske mange fordeler ved å gå på treningsstudio. En del er åpenbare, mens andre får man bare oversikt over etter å ha gått der en stund:
  • Du kan fritt glo på andres struttende kroppsdeler.
  • Nybegynnere kan ses på med uttalt forakt: «Så, har ikke med håndkle i spinningtimen. Patetisk novise-berte. Bra rompe, forresten.»
  • Du kan svette og stinke så mye du vil. Siden det gjelder at gammel mann lukter ille, er dette en stor fordel.
  • Inne i deg kan du hovere over bole-guttenes mangel på kulturell kapital.
  • Og du kommer i bedre form. Ikke minst.
Dessuten får du bedre oversikt over såkalt «pop-musikk» fra utvalgte historiske epoker, som f.eks. noe som heter 80-tallet, og dermed kan du, når det passer, rose deg av å ha kontakt med strømninger i folkedypet. Dette er særlig nyttig når andre kommer med antydninger om at du bare interesserer deg for finkultur. Selv om det er sant, er det jo kjekt å vite om kvinnelige artister, som f.eks. Alice Cooper, slik at de kan sammenliknes med mannlige forfattere som George Eliot.

Det sies at det er viktig å være motivert for å gå, men jeg har funnet ut at det viktigste våpenet mot dørstokkmilen er vane. Alt må bli en rutine det ikke stilles spørsmål ved. Faste tidspunkter for trening, forhåndspåmelding, alltid hos de samme hete spinninglærerinnene, alltid sitte på samme sykkel på samme sted i lokalet med samme flammende pannebånd, styrketrening på faste tidspunkter etter spinning - ingen variasjon, ingen diskusjon.

For ikke å snakke om at det hjelper å si til meg selv (gjerne i en slik grad at jeg tror på det) at den sexy kvinnelige instruktøren vil bli skuffet om jeg ikke kommer. Og hvem vil svikte sin Dulcinea? Ikke jeg.

10 kommentarer:

Erlend sa...

Frøken Skavlan tirsdag, 27. januar 2009 02:32:49+0100
:D Gleder meg til du skal blogge mer om Alice Cooper og George Eliot.

(Men jeg tilgir deg ikke for at du har dansebandsanger som tittel på innlegg og dermed bidrar til irriterende sanger på hjernen)

Erlend sa...

Erlend tirsdag, 27. januar 2009 02:38:01+0100
Bare tenk deg hvordan det er når akkurat den sangen er fast innslag hos den mest velskapte av instruktørene...

Erlend sa...

Frøken Skavlan tirsdag, 27. januar 2009 02:42:40+0100
Velskapt eller ikke, en sånn musikksmak er utilgivelig!

Erlend sa...

Erlend tirsdag, 27. januar 2009 02:57:34+0100
Hun spiller også «Take me to Wonderland» (tror jeg den heter), «Waterloo» (i pausen) og «Moonlight Shadow», hvis det er noe bedre ;-)

Noe av det pinligere er at jeg hørte «your boyfriend running...» i stedet for det korrekte «your _poison_ running...» i fire måneder, jf. Alice Cooper.

Erlend sa...

Erlend tirsdag, 27. januar 2009 03:04:21+0100
Og jeg glemte «All I ever wanted», eller noe slikt.

Erlend sa...

Eva tirsdag, 27. januar 2009 16:16:36+0100
Eeh, jeg burde vel strengt tatt ikke innrømme at jeg blir hoppende glad av technoversjonen av "jag vill vara din Margareta", så det gjør jeg ikke...

Erlend sa...

Erlend tirsdag, 27. januar 2009 18:22:22+0100
http://www.youtube.com/watch?v=2Ra1HX-zTs4&feature=related

Erlend sa...

Eva tirsdag, 27. januar 2009 21:44:38+0100
Vil forøvrig si at du er heldig som har sexy instruktører! Jeg trener tydeligvis på feil sted...

Erlend sa...

Eva tirsdag, 27. januar 2009 23:59:46+0100
http://www.youtube.com/watch?v=U3WgF1zqKHE

Den er jo på fransk OG basert på et skuespill av Shakespeare ;)

Erlend sa...

tonita lørdag, 31. januar 2009 02:11:03+0100
Alice og George, - det skulle vel bli et bra par - eller kanskje ikke?

Beklager teite kommentarer, - bare fortsett, du skriver alltid utrolig bra!

Legg inn en kommentar