onsdag 29. april 2009

Svinepest, moi?

Jeg har nettopp tilbrakt litt over en uke i California, med flyturer frem og tilbake om bord på en av KLMs 747 Jumbojet.

Da jeg kom hjem, ble jeg selvsagt dårlig. Kraftig forkjølelse, sier jeg til meg selv.

Om man skal tro det som står i avisene¹, er det ganske andre ting på gang, og jeg burde antakelig pitle meg til legevakten så snart som mulig.

Men aller helst ville jeg ønsket meg en vakker kvinne som satt ved min seng og bønnfalt meg om ikke å dø.

¹Som det heter i Les Guignols de l'Info: «On est en 2009, et vous croyez toujours ce que l'on vous dit à la télévision».

7 kommentarer:

Erlend sa...

Eva fredag, 01. mai 2009 20:44:58+0100
Overlever du?

Erlend sa...

Erlend lørdag, 02. mai 2009 04:29:59+0100
Det ser slik ut. Mot alle odds ;-)

Erlend sa...

Krissy søndag, 03. mai 2009 15:52:19+0100
Det er Mexico som synes som det verste smittestedet, så du er nok angivelig "safe"!

Men forretningsreiser ? til utlandet, det er urettferdig, jeg vil også det.
Smitte eller ikke, jeg føler meg som en kronisk røyker, det angår aldri meg.
Derimot kan jeg huske når den kløvsyken regjerte i nordiske land. Da jeg skulle med engelskklassen til Canada, måtte alle melkeprodukter ut. Ergo måtte jeg kaste min medbrakte gave til husvertene: den gylne norske geitosten, med tilhørende ostehøvel. Det var argh! :)

Erlend sa...

Erlend søndag, 03. mai 2009 22:23:45+0100
Krissy: Det var jo litt underlig at du også måtte kaste ostehøvelen. Men man vet aldri med kanadiere.

Forretningsreiser er ikke så morsomme som man skulle tro - det er sjelden de har noe turistmessig ved seg.

Erlend sa...

Krissy mandag, 04. mai 2009 02:54:53+0100
Oida, nei, ostehøvelen måtte vel ikke gå. Men jeg ser at det kunne leses slik. Ellers måtte det vel være som en følge av at osteskjærere sikkert kunne brukes som slagvåpen... Slik som de beslaglegger fiskestenger, blant annet! :)

Forresten burde du hive deg på twitter! Mye kult å plukke opp der!

Erlend sa...

Erlend mandag, 04. mai 2009 03:01:08+0100
Jeg er en gammel trægost, så jeg vet ikke om sånne hippe greier der du må sende ut din status hver 2. time, er noe for meg.

Er du der?

Erlend sa...

Krissy mandag, 04. mai 2009 04:30:51+0100
Jeg har ikke lagt meg ut på twitter med eget brukernavn, enda, men jeg tenker å gjøre det.

Men du trenger egentlig ikke profil, heller, for du har jo innpass til de ulike folka som er medlem uansett. Poenget med twitter, i fht til facebook, er jo at det skal være et mer åpent nettfellesskap.

Anders Giæver (i VG), Elin Ørjasæter er der. Og santen tror jeg ikke Jens er med også! Det er viktig å følge med i tiden, vettu ;)

Det mest geniale, synes jeg, er likevel at man får info om artige arrangement som man ellers ikke ville visst om. Og jeg har også funnet nye og gode blogger gjennom twitter. Så en funksjon har det, sålenge man ikke følger med på for mange sider samtidig. Det kan lett bli "overload", ja :)

Legg inn en kommentar