mandag 15. juni 2009

And all I could say was, "hello"

Jeg grep vannflasken, satte den i lommen på utsiden av ryggsekken, og gikk mot utgangen med apparatet som får meg til å tro at jeg er hensatt til metroen i Paris.

Til høyre i synsfeltet skimter jeg henne, slik jeg hadde håpet, der hun står ved enden av disken; hun har stadig på seg treningsklærene som sitter stramt om kroppen hennes. Grepet av min sedvanlige redsel holder jeg blikket slått ned mens jeg går gjennom barrieren, for så å dreie det mot skapene med flasker som står til venstre. Raskt tar jeg en av dem og går til høyre, mot disken, mens jeg hastig lar blikket gli over henne, men hun ser meg ikke, for hun ser bestemt ned på noe hun holder foran seg og leser. Jeg betaler, men i stedet for å gjøre det naturlige og vende meg mot høyre og rundt, snur jeg meg heller mot venstre og kan dermed se på henne en gang til mens jeg dreier meg mot døren, men hun ser meg ikke, for henne finnes jeg ikke. Drevet av angsten nøyer jeg meg med å fullføre rotasjonen til jeg er i stilling til å gå mot døren, der jeg forsøker å stanse opp ved en av hyllene som påskudd for å la hodet dreie i hennes retning igjen, men det er fånyttes. Jeg snur meg og går ut.

9 kommentarer:

Erlend sa...

Anne tirsdag, 16. juni 2009 03:45:33+0100
Og neste gang sier du "fin time i dag - ha det"

For det er vel spinninglærerinnen vi snakker om :-)

Og du, du må ikke tro at vi kvinner ikke får med oss hva som skjer rundt selv om vi nistirrer ned i noen papirer ;-)

Erlend sa...

Erlend onsdag, 17. juni 2009 02:07:09+0100
Å være snusfornuftig blir det ikke noen blogginnlegg av, vet du ;-)

Erlend sa...

Anne onsdag, 17. juni 2009 03:55:41+0100
Men det kan bli noe annet istenden...

;-)

Erlend sa...

Krissy torsdag, 18. juni 2009 04:45:27+0100
Dansekurs er tingen .. ;)

Erlend sa...

Erlend torsdag, 18. juni 2009 04:57:34+0100
Dansekurs? Men jeg er da aldri på steder der man danser...

Erlend sa...

Krissy torsdag, 18. juni 2009 15:06:20+0100
Nettopp .. ;)

Swing, salsa, tango... Mulighetene for påmelding er mange!

[Søstera driver og verver meg for øyeblikket, det var derfor jeg kom på det..:D]

Erlend sa...

Krissy torsdag, 18. juni 2009 15:35:45+0100
På vårt swingkurs er det til og med franskmenn ..

Erlend sa...

tonita onsdag, 01. juli 2009 00:39:00+0100
Jeg forsto også at det måtte være spinningdama. *gratulerer meg selv* Tror du skal forsøke noe så enkelt som å si "Hei" neste gang anledningen byr seg. Så får vi heller tåle at du står over blogg-innlegget - den gangen. Men kommer desto sterkere tilbake.

Erlend sa...

Erlend onsdag, 01. juli 2009 01:50:37+0100
Svært så mye folk «forstår» nå da.

Til opplysning kan jeg si at det er to forskjellige kvinner i innleggene 26. januar, 12. mars, 6. juni og 15. juni. Så kan dere luringer finne ut hvilke av de fire innleggene som omtaler den samme.

Legg inn en kommentar