onsdag 8. juli 2009

Toucher au but

Om noen uker drar jeg til Paris, for deretter å fly videre til et fireukers opphold i India, der jeg skal gå Zanskar-traversen i Ladakh som del av en fransk gruppe, i regi av Terres d'Aventure.

Noen av dere har kanskje trodd at målet med alle anstrengelsene å treningsstudio det siste året har vært å gi næring til undertrykt seksualdrift gjennom å glo siklende på yngre kvinner i tettsitende treningsklær, eller å avstandsforelske meg i hver av spinninglærerinnene etter tur, men slik er det faktisk ikke, selv om jeg skal innrømme at begge deler har gjort seg gjeldende som sideeffekter.

Nei, målet har vært å komme i tilstrekkelig fysisk form til å klare å gå Zanskar-traversen i tre uker, for en stor del i høyder mellom 3500 og 5000 meter.

Forberedelsene går sin gang, med komplettering av utstyr, og gjennomgang ved å legge alt ut over stuebordet og stirre kritisk på ting som muligens ikke har virket slik jeg forventet det på tidligere turer.

Jeg vet ennå ikke hvordan det blir, annet enn at jeg kan følge rutebeskrivelsen på kartet og undre meg over hvordan det vil arte seg å være vegetarianer i telt i tre uker.

Men at jeg er nær målet, det er klart.

7 kommentarer:

Erlend sa...

kamikaze torsdag, 09. juli 2009 04:09:22+0100
God tur! Og pass deg for sultne karnivorer! :)

Erlend sa...

Erlend torsdag, 09. juli 2009 12:15:29+0100
Takk! :-)

Lurer på hvordan det vil gå med franskmennene, som vanligvis blir sure og gretne hvis de ikke får sin «bifteck»

Erlend sa...

Alter Ego torsdag, 09. juli 2009 15:25:02+0100
God tur!

(Inspirasjon?)

Erlend sa...

Erlend torsdag, 09. juli 2009 18:57:43+0100
Alter: du mener hvor inspirasjonen kom fra?

Erlend sa...

Erlend torsdag, 09. juli 2009 23:09:34+0100
Alter: oops så ikke lenken i farten... det så jo interessant ut, kanskje noe å tenke på...

Erlend sa...

Krissy fredag, 10. juli 2009 05:10:51+0100
Gode fjellsko skulle jeg tro er nyttig, ja.. [Og ulikt de franske og tyske turistene jeg observerte for noen år siden som opitmistisk la i vei på høyhælte sko opp til Prekestolen ..]

Erlend sa...

Erlend lørdag, 11. juli 2009 03:16:03+0100
Nei, her blir det nok mine velbrukte Crispi Besseggen som skal brukes. Antakelig synger de på siste verset, men de holder forhåpentligvis i tre uker til...

Legg inn en kommentar