lørdag 19. september 2009

Dårlig karma

Det må ha skjedd noe med min karma mens jeg var i India. Siden da har jeg vært forfulgt av uhell.
  • Mens jeg ventet på flyet på Charles de Gaulle, oppdaget jeg at jeg hadde vanskeligheter med å lese hva som sto på plakater på veggen. Dette ga seg ikke, og hos øyenlegen i Trondheim fikk jeg bekreftet at jeg hadde mistet over 50% av synet på mitt gode høyreøye. «Det kommer nok tilbake,» sa legen trøstende, uten å ville skrive under på noe som helst. Jeg har ikke merket noe til bedring, men det er forbløffende hvor lite behov man egentlig har for skarpt syn.
  • Da jeg kom hjem, la jeg merke til at kjøleskapet ikke var i gang. Jeg bannet og sverget, siden jeg ikke hadde lyst til å kjøpe nytt akkurat nå.Etter å ha undersøkt litt, fant jeg ut at mikrobølgeovnen, som sto på neste i rekken av seriekoblede stikkontakter, heller ikke virket. Og da jeg koplet kjøleskapet til en annen stikkontakt tidligere i kjeden, virket det. Jeg åpnet kontakten der kjøleskapet hadde stått, og fant en løs kopling.

    En ting var nå at det ikke ble brann, det takker jeg min skaper for, en annen sak er at jeg ikke har fått en forklaring på hvorfor ledningen inne i kontakten løsnet. Ingeniørene på jobben fnøs av min teori om at huset beveget på seg, og foretrakk å mumle noe om termiske svingninger som åpenbart tiltalte dem mer.

    I alle fall kan jeg si at smeltevann som har stått inne i en fryseboks, blandet med råtten koriander, lukter død og grønne erter. Og lukten er umulig å få bort, selv med salmiakk.
  • I går kjøpte jeg et nytt Polar pulsbelte, til bruk på spinningtimer med hete spinninglærerinner. Den første klokken OBS solgte meg, virket bare ikke. Den andre virker, men får ikke kontakt med pulsbeltet. Så på mandag blir det nok en klagerunde.
  • Da jeg i går ettermiddag løftet opp sykkelen min utenfor Rimi på Leuthenhaven, datt hjulet av. Gaffelen (slik det heter på syklisk) delte seg i to. Jeg var noe sjokkert, men sykkelreparatøren på Bakklandet virket ikke som om han anså tildragelsen for å være noe utenfor det normale, og lovte å ordne problemet innen onsdag.
Jeg lurer på hva som blir det neste. Antakelig er det best å holde seg i sengen til stormen går over.

2 kommentarer:

Erlend sa...

Krissy søndag, 20. september 2009 16:43:40+0100
Uflaks kaller man slikt.. Og når man unngår brann, kan man til og med kalle det flaks i uflaks. Det kan umulig stamme fra dårlig karma.

Jeg tipper på at snuoperasjonen snart er i gang, så nå - gå ut og forvent bare gode ting!

Erlend sa...

Erlend søndag, 20. september 2009 17:32:36+0100
Du har nok rett i at det å slippe brann må sies å være god karma...

Legg inn en kommentar