torsdag 26. november 2009

Un vieux sphinx ignoré du monde insoucieux

Ung
  • Det tror det er lenge til du skal forlate denne verden
  • Du bekymrer deg, men uten grunn
  • Du har en relativ enkel tilværelse, men innser det ikke selv
  • Du har ikke draget på damene
  • Du vet mindre om det du ikke kan gjøre noe med
  • Du ser færre aspekter av alle problemer
Gammel
  • Drosjesjåfører og andre øvrighetspersoner behandler deg med respekt
  • Du har mer penger
  • Du bekymrer deg, med god grunn
  • Du vet mer om det du ikke kan gjøre noe med
  • Du får rare gammelmannssykdommer
  • Du har stadig ikke draget på damene
  • Du ser klarere at du en dag skal forlate denne verden

2 kommentarer:

Erlend sa...

Krissy fredag, 27. november 2009 21:54:56+0100
Slå sammen to av punktene, og du får:
* Det man ikke kan gjøre noe med, slutter man å bekymre seg over.
I de andre tilfeller, tror jeg på et sitat jeg hørte en gang: "Den sikreste måten å få en bra framtid, er å skape den". For en inspirasjon for unge og eldre spirer!

* Det viktige å bry seg om er ikke hvorvidt man har lenge eller kort tid igjen på kloden, men hvorvidt man lever sine dager til sitt "fulleste".

* Gammelmannssykdommer normaliseres, og kan kureres. Gudskjelov!

* Dette med attraksjon er spennende, synes også jeg. I sommer fulgte jo "alle" med på tidenes "sjekkeskole", igangsatt av noen trønder-knekter (som nå visstnok har flyttet noe på seg).
I følge knektene handler attraksjon i liten grad om å ha "draget", det er kunnskap man kan tilegne seg;
http://sjekkeskolen.vgb.no/ Helt sant! ;)


[Noen ganger handler det bare om å snu litt på flisa, tror jeg. For hvorfor tenke (eller leve) middelmådig, når man kan gjøre så mye bedre? Jeg har selv innhentet en del på å lese om "kognitiv tenkning". Utrolig mye spennende, og jeg VET at mange kan ha veldig nytte av å oppdatere seg på dette. Bare et tips for interesserte]

Erlend sa...

Erlend onsdag, 02. desember 2009 02:10:24+0100
Det jeg er enig i, er at sosiale ferdigheter kan *trenes*. Jeg er derimot mer usikker på om ren kunnskap er til stor hjelp.

Legg inn en kommentar