mandag 4. januar 2010

Jeg fant, jeg fant

Som mine faste tre lesere vil ha fått med seg, var jeg i indisk Himalaya sist sommer. Nærmere bestemt gikk jeg den såkalte Zanskar-traversen i delstaten Jammu-Kashmir.

Egentlig sa jeg til meg selv at jeg ikke skulle gjøre noe tilsvarende i 2010. Ikke stresse, ikke uroe familien, ikke dra til steder der folk er alt for utenlandske samt sørge for å ha nok oksygen i alle oppstigninger.

Det var før jeg kom over Terdavs Du Kangchenjunga au Makalu. For de uinvidde kan jeg si at turen går gjennom Nepal, fra «base camp» på Kangchenjunga (verdens 3. høyeste fjell, 8586 moh.) til «base camp» på Makalu (verdens 5. høyeste fjell, 8462 moh.).

Så nå er jeg rådløs. Skal, skal ikke?

Oppdatering: Humøret sank en smule da Terdav plutselig kom tilbake og indikerte hva turen ville koste...

10 kommentarer:

kamikaze sa...

Det er vel ikke noe å lure på vel? Har du lyst har du lov :D Og tenk på alle de snertne spinningrumpene du kan kikke på under opptreninga ;-)

Erlend sa...

Heldigvis stoppet jeg ikke treningen selv om jeg hadde vært i Zanskar (burde kanskje ha skrevet mer om stramme spinningrumper, forresten).

Antakelig er tingen en liten e-post til Terdav bare for å sjekke hva ståa er for denne turen...

Erlend sa...

Ingen flyr direkte Paris-Kathmandu, dog...

Anonym sa...

Hva vil du angre mest på i etterkant når du blir så gammel at du ikke lenger har noe valg?

Anne

Anonym sa...

Kaze, vi kan da ikke sende vår mann inn i den usikre framtid?
Jeg stemmer for å sende han til danske Himmelbjerget? ;) (Og der er meget af søde piger at se på.)

kr.

Erlend sa...

Anne: Du har unektelig et poeng...

Krissy: tre-ukers fjelltur til Himmelbjerget? Da må pikene virkelig være søde...

Anonym sa...

Okay da ;D Da stemmer jeg på alt imellom Kangchenjunga og Himmelbjerget..

Har du forresten sjekket "Tråkk" sine hjemmesider for Trondheim? Der går det fjellturer året gjennom, der hovedvekten ligger på folk mellom 25-45 år. Jeg har selv slengt meg med på en tur, riktignok i annet distrikt, og der var det med utrolig mange koselige folk. Problemet var mer kondisjonen ..

Men får jeg lov å spørre hva det er ved fjellturer som fascinerer deg sånn? Folk har så ulike svar på det. :0)

kr. (hvem andre? ;p)

Erlend sa...

Jeg kjente ikke til «Tråkk» - noen av de turene de har gått på, ser jo ganske respektable ut.

«Hva er det ved fjellturer som fascinerer deg sånn?» - dette spørsmålet er verd en egen bloggpost.

livetleker sa...

Du har nå fire faste lesere. Dette til informasjon.

:-)

Erlend sa...

livetleker: notert. Forutsatt at ingen andre har falt av i mellomtiden, da. :-)

Legg inn en kommentar