lørdag 27. februar 2010

Til grunne gå den dag da jeg blev født!

Det var ikke nok at fjernsynsapparatet gikk i stykker, og at det rant vann fra oppvaskmaskinen og ned i hodet på naboen under.

Ei heller var det nok at jeg tilbragte store deler av høsten som halvblind. Eller at kjøleskapet stoppet mens jeg var på ferie, og at fryseboksen stadig stinker..

Neida. En ting er nå at jeg gikk på spinning, til tross for hoven albue, og ble belønnet med inflammasjon og 10 dager på antibiotika. Det var nå en gang selvforskyldt.

Men jeg måtte også få nok en telefon fra naboen under kl. 05.30 på torsdag. Denne gangen rant det gjennom taket på badet deres. En rask sjekk av forholdene avslørte at varmtvannstanken min hadde bestemt seg for at nå var det slutt. Og i god selvmordsbomberånd hadde den funnet ut at hvis det var slik, ja da var det best å ta med seg flest mulig i døden. Så det rant vann ned i to leiligheter under meg.

Vi stanset vanntilførselen til huset (ti leiligheter) og ringte desperat etter nødrørlegger. En hyggelig kar dukket opp etter kort tid, rynket på nesen over installasjonen av tanken - «slik ville det ikke bli gjort i dag» - og gikk deretter, for å klare å komme til koplingene, løs på flisen på badet med hammer. Et syn for guder.

Så da har jeg antakelig huset fullt av håndverkere i nok en måned - «det var hos deg vi skiftet ut parketten, ja,» sa byggmesteren fra Bulls AS da jeg snakket med ham etterpå, og jeg kunne nesten høre et innfult flir over telefonen.

Og i tillegg må jeg legge vekk håpet om å få Gjensidiges pris som «Årets Forsikringskunde».

6 kommentarer:

kamikaze sa...

Du har min medlidenhet! I hvert fall en god grunn til å la pengene renne ut i sanden ved å leie....

Erlend sa...

Eventuelt øse dem ut ved å renovere i stor stil!

Anonym sa...

Hold ut!

Etterhvert får du en en nyoppusset leilighet som alle kommer til å misunne :-)

Anne

Erlend sa...

Anne: Det er håpet. Men det er nok noen måneder igjen.

Alt godt sa...

Sånnt er frykteleg irriterande. Hos meg vart badegolvet plutseleg kaldt - så no har eg nytt badegolv. Og det tok tre månader. Brrrr....

Erlend sa...

Gulvvarmen hos meg ble koplet ut av en elektriker for noen år siden, ettersom det var en eller annen form for overledning der inne. Det er en av tingene jeg håper å få fikset denne gangen.

Legg inn en kommentar