torsdag 15. april 2010

Utilstrekkelig

Jeg hadde egentlig et langt og deprimerende innlegg på gang. I dag etter dag har jeg forsøkt å komme i den rette selvmedlidende modus, slik at jeg kan få gitt skriftlig uttrykk for min totale avsondrehet fra resten av den menneskelige rase, min sorte fortid og min dystre fremtid.

Nå har jeg imidlertid ikke kommet så langt. Tiden strekker i og for seg til, i og med at været er dårlig, og at det eneste jeg kan fylle tiden med er å gå på spinningtimer med hete babes, å lese om hvorfor noen begynte å tvile på at Shakespeare skrev sine skuespill (samt om hvorfor de tar feil), og å se på gamle franske filmer, som François Truffauts  L'Enfant sauvage. Ingen av delene hjelper på annet enn å slå tiden ihjel - vel, spinningen hjelper vel på formen, selv om jeg sikkert bare er en del av trenden der vi rike og velutdannede ser ned på fete slasker som ikke tar vare på kroppen sin.

I mellomtiden jager jeg småting. Vil vi for eksempel få høyere søppelavgift, siden Trondheim Renholdsverk har erstattet containeren for plastavfall med en som tar 500 liter mer? Erlend finner svaret (nei). Trondheim Feiervesen må komme på besøk igjen - jeg arrangerer. Når vil jeg få ny varmtvannstank? Svaret er uklart. Hvem vil ta over det gamle kjøkkenet når jeg installerer et nytt? Slektninger av en kollega. Vil jeg bli kvitt angsten for å kjøre oppvaskmaskin? Mysterium.

Slik skrider våren fremover.

5 kommentarer:

kamikaze sa...

Men er det ikke egentlig det livet handler om? Få tida til å gå? Så må vi vel prøve å more oss litt i mellomtiden?

Anonym sa...

Du e så god Erlend!

Klem, Eva :)

Erlend sa...

Kaze: Men jeg vil ha mer!!! Mer!!! Mer!!!

Eva: :-)

Anonym sa...

Varmtvannstanken kommer neste uke tippes det, såsant den ikke er påvirket av lang transport og værguder ;-)

Jeg er selv i henge-hjørnet for tiden. Men for å komme fra A til B må man legge slagplan. Og back-up- plan hvis det første feiler. Ingenting kommer gratis. Jeg tror det så vel.
Såh, jeg har lagt mine slagplaner. Hva er dine, bortsett fra treningssenter?
;-) På tide å komme opp og ut av asketilværelsen (gid, dette uttrykket har aldri vært bedre).
Dagens oppgave: Finn fem forskjellige steder du tenker du vil oppsøke de nærmeste ukene, der du treffer folk. Deretter må du snakke med minst 5 nye personer på disse stedene.

Hva med å starte med en litteraturkafe? Turistforeningen, bli med på tur? Start med steder der du tror du treffer likesinnede, og der det er muligheter for kontakt.
Du VIL bli oppkvikket. Jeg garanterer, så jeg anbefaler virkelig å gjøre dette! Tvi-tvi!


(og hysj, coachen i meg ble visst vekket. Men jeg tror det er fordi jeg faktisk kjenner meg sånn igjen i deg noen ganger! - Jeg vil deg bare vel).

Kris.

Erlend sa...

Kris: Takk for kommentar! Jeg tror jeg forstår hva du mener. Kommentarfeltet er dog for lite til at jeg kan gå inn i en detaljert diskusjon... kanskje det blir et blogginnlegg av det i steden!

Legg inn en kommentar