lørdag 15. mai 2010

Det er alltid gråvær i den mannens sjel

Som tidligere meddelt klarer jeg ikke helt å få sving på de deprimerte innleggene her for tiden. Riktignok har jeg par opp i ermet, ett om en jeg var forelsket i på gymnaset, og ett om at jeg er sur på Aftenpostens huspsykolog Frode Thuen fordi han ikke anstrenger seg når han gir råd til ufrivillig single. Særlig det første temaet regner jeg med vil falle i smak, ingen ting er jo som kjent like sjeleopprivende som tredve år gammel kjærlighetssorg.

Ikke så at jeg er i godt humør eller har blitt lys til sinns på mine gamle dager; nånei, så lett skal dere ikke få det, mine kjære lesere.

(Her tar jeg selvsagt det for gitt at antall lesere er større en 1, noe jeg fra tid til annen tviler på, men om jeg nå skal være en sangfugl som fuglen på kvist, preget av naiv optimisme og blåøyd fremtidstro, kan jeg jo like godt ta den helt ut.)

Det er mulig at det lille lysblaffet skyldes at jeg er i ferd med å våge meg ut på noe jeg aldri har foretatt meg før. I går kom nemlig kjøkkeninstallatøren og satte inn det nye kjøleskapet. Dermed er, i prinsippet, mitt nye kjøkken (som jeg bestemte at jeg skulle skaffe meg etter syndfloden tidligere i år) klart til å brukes.

Hva gjør man så med de gamle hvitevarene (som er så gamle at de kanskje burde kalles «gråvarer» i stedet)? «Finn.no» hyler alle rundt meg. Så nå har jeg lagt inn en annonse der jeg selger kjøleskap, komfyr og microbølgeovn samlet for kr. 1000. Jeg er litt usikker på prisen, derfor vil jeg gjøre litt mer research før jeg trykker på publiseringsknappen, slik at jeg ikke legger meg over markedet.

Å legge ut en annonse på «Finn.no» er egentlig litt skremmende, akkurat som det var skremmende å begynne på treningsstudio. Disse arenaene hvor folket ferdes i all gru har alltid inngitt meg en viss skrekk. Men erfaring burde lært meg at det går bra til slutt. Ulempen er at det ikke blir noen deprimerte innlegg ut av det - om jeg da ikke skulle ende opp med å brenne inne med mine tre hvitevarer.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Si fra hvis du trenger inspirasjon, føler meg veldig "førti, feit og ferdig" om dagen...

Klem, Eva :)

Erlend sa...

Selv er jeg bare «førti, ikke så feit som før, men likevel ferdig».

Anonym sa...

I grunnen godt vi to ikke bor sammen - hihi.

Klem, Eva :)

Legg inn en kommentar