torsdag 10. juni 2010

Mer om håndverkere

Som dere da har skjønt, har det vært mye håndverkere her i gården. Og slik jeg la ut om i forrige innlegg, er jeg ikke særlig begeistret for å måtte gjøre ting selv.

En ting jeg har oppdaget med å ha store prosjekter hjemme, er motviljen enkelte håndverkere tydeligvis har mot å gjøre jobben ferdig eller sågår å gjøre en bra jobb. Karen som la det nye gulvet i gangen (etter vannkatastrofe nummer én), var uvillig til å tenke på å gjøre en bedre jobb med å dempe knirkingen i parketten. Hvorfor han stiller seg slik at firmaet tjener mindre penger, er noe uklart for meg. De har kanskje mer oppdrag enn de kan ta av.

Kjøkkenet er nå for det meste ferdig, etter at snekkeren fikk boret hull i veggen ved hjelp av spesialister på «kjerneboring»og tatt avløpet fra viften ut. På telefonen hørtes han meget fornøyd ut med at de hadde klart operasjonen uten å ødelegge noe murpuss. Derimot gryntet han da jeg antydet at det ville være bra å få bygd inn røret i en boks, og antydet at det jo var penest som det var (under forutsetning av at jeg malte over røret, vel og merke), men gikk til slutt med på å komme tilbake og fullføre arbeidet.

Verre er det at han nå tydeligvis anser det for min jobb å administrere elektrikeren som bare gjorde jobben 75%. For ikke å snakke om at det må legges flis - her sa snekkeren at det hadde han ikke tid til, noe som i og for seg er helt i orden - og til slutt males. Dermed må jeg finne en flislegger og en maler. Siden mitt daglige arbeide også består i å jage folk fra A til B, klarer jeg ikke helt å mobilisere energi til å følge opp håndverkere i tillegg. Men det må nok til.

Og ettersom badet også må pusses opp, skal de som får det oppdraget merke min dyrkjøpte erfaring.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Da jeg pusset opp badet fikk jeg flisleggeren til å organisere snekkeren og rørleggeren. Jeg spurte hvem han anbefalte og da anbefalte han naturligvis de han hadde et greit samarbeid med. Det sparte meg for mye bry. Jeg tror de er mye mer samarbeidsvillige seg imellom. Det gikk raskt unna.

Kjøkkenet mitt derimot, som kun er en leverandør er en helt annen historie.

Lykke til.

Anne

Erlend sa...

I prinsippet var det kjøkkenleverandøren som skulle skaffe fagfolk, men det har vært litt plunder nå på slutten.

Men, elektrikeren kom nå i alle fall her i går og rettet opp stikkontaktene.

Anonym sa...

Hei,er i Trondheim i helga. Kan godt møtes til en kopp kaffe i byen, hvis du har tid og lyst. er ledig en gang i løpet av morgendagen (formiddag).
Kr.

(fant ikke mail adr din)

Erlend sa...

Hyggelig!

Adressen er stadig brambillia@yahoo.fr, send meg en e-post, så kan vi avtale tidspunkt og sted!

Legg inn en kommentar