torsdag 29. juli 2010

Avreise

I morgen reiser jeg. Som vanlig er jeg i en lettere stresset stemning - det er mye som skal huskes på, og mye som skal avsluttes på jobben. Her og der kommer jeg over ting som jeg burde hatt på listen over det som åpenbart burde vært i den store reisebagen, men som jeg hadde glemt i farten.

I tillegg er jeg litt melankolsk. Ja, turene mine pleier å være givende, jeg sitter alltid igjen med en følelse av å ha oppnådd og mestret noe, å ha nådd et mål. Og jeg ville ikke vært dem foruten. Denne gangen kan jeg dessuten se frem mot at badet er på god vei til å bli totalrenovert når jeg er tilbake igjen.

Men likevel har avreisen alltid noe trist ved seg. Nok et år er gått, nok et kapittel er avsluttet. Og jeg føler kanskje at det ikke er så mye skrevet i den delen av boken som det burde være.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hva med å "reframe it": Avreiser som starten på nye og spennende eventyr? :-)

God tur, 5000 meter opp i høyden.

k.

livetleker sa...

Du har ikke tre, men fire lesere. Jeg ville bare nevne det.

God tur. Jeg leser med glede om de spenna gærne turene opp på toppene. Det blåser der :-)

Erlend sa...

Takk skal du ha, leser nr. 4!

Legg inn en kommentar