torsdag 22. juli 2010

Ut vil jeg! ut!

Snart er det ferie, og jeg setter kursen, først mot Paris og deretter mot Himachal Pradesh og Ladakh i Nord-India.

Jeg har undret meg litt over om jeg har fått litt for fine vaner med å dra så langt nok en gang, men jeg har slått fra meg tanken. Riktignok ble ikke turen i år helt det jeg hadde tenkt, i og med at mitt opprinnelige valg, den såkalte Zanskar-diagonalen (20 dager gåing) endte opp med for få deltakere. Dermed ble jeg flyttet over til en tur i Lahaul-Spiti, som totalt varer i 24 dager, men bare med 11 dager gåing, dog i høyder opp i mot 5500 moh. Resten er enten transportetapper eller innlagt turisme.

Siden jeg hadde kommet godt i gang, var allerede flybilettene til Paris bestilt, og jeg må derfor tilbringe litt lenger tid i la Ville des Lumières i for- og etterkant.

I og for seg ikke så dumt, for jeg føler meg litt sliten. Året siden jeg kom tilbake fra Ladakh har gått i ett, med trening 3-4 ganger i uken, sykdom i familien, snusing etter en ny jobb (uten hell) og administrasjon av vannskader, forsikringsselskaper og håndverkere. Dessuten kjenner jeg kanskje mer enn før at alderen og det å hele tiden være alene begynner å tynge, uten at jeg klarer å gjøre noe med det.

Litt luftforandring vil derfor være av det gode, sier jeg til meg selv. Så får heller det som skal skje, komme senere.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Luftforandring ja :-D Du vil se at luften blir mye klarere og til å puste i når du kommer deg ned fra 5000 fot igjen. Det er fordelen ved å reise ..

k.

Erlend sa...

Jepp, luftforandring er tingen. Så har jeg hele høsten å deppe på.

Takk for sist, forresten! Hyggelig å møtes i RL, som det heter.

(Og 5000 meter, om jeg må be - 5000 fot er bare 1524 meter, ikke så høyt som Trollhetta en gang.)

Anonym sa...

Fot, ja det var jo ikke i nærheten en gang :-D

og ja, takk for sist, hyggeleg ! (jeg må nok revurdere mine antagelser om "overklasse"-akademikere) hehe

Erlend sa...

Huffda, jeg får gjøre mitt beste for å bli mer snobbete til neste gang vi møtes!

Anonym sa...

Hahe. kontakt med jordens planet er bra, altså. Jeg er da ikke av den frekke typen? :-) Stereotypier er tydeligvis ikke bra!

Eva sa...

Har du prøvd nettdating? Må jo være et bra sted å begynne...?

Erlend sa...

Var innom en gang for noen år siden, men ble bare skuffet over de dårlig skrevne profilene og lite interessante fremtoningene. Dessuten synes jeg det blir litt krampaktig å møte folk bare for å finne ut om de passer som partnere.

Eva sa...

Man må jo ikke møte de før man har flørta lenge nok på nettet? Det finnes jo internasjonale datingsider går jeg ut i fra?
Dessuten, har man ikke en "kompatibilitetstest" i bakhodet uansett hvem man møter? (mer eller mindre...)

Erlend sa...

Fremmedkulturelle? Been there, done that, have the language skills to prove it.

«Flørt» hører dessuten ikke med til mitt sosiale repertoar - dessverre.

Legg inn en kommentar