tirsdag 28. juni 2011

Uoverskuelige konsekvenser

Man har ikke alltid oversikten over hva slags konsekvenser ens handlinger kan få.

I ettermiddag fikk jeg nemlig telefon fra den Lokale Overkikador, også kalt Naboen som Bryr Seg. Han meldte at brannalarmen hadde gått i bygården vår, men at det ikke var noen hjemme som kunne undersøke mer. Jeg svarte at han bare fikk ringe brannvesenet, og hev meg så på sykkelen for å komme raskest mulig hjem. På veien hadde jeg forestillinger om at blokken var et eneste flammehav, og jeg speidet ivrig etter den store sorte røkskyen hengende over Øya her i Trondheim.

Slik var det ikke. Da jeg kom hjem, fant jeg naboen sammen med en representant for Trondheim Brannvesen. De hadde brutt seg inn i portrommet, og fjernet batteriene fra en gammel brannvarsler som lå og pep. Den hadde jeg lagt der etter at noen banditter hadde slengt den fra seg ved våre søppelcontainere. Det jeg hadde oversett, var selvsagt at brannvarslere begynner å hyle når batteriet er tomt for strøm.

Låsen på gitterporten inn til portrommet måtte skiftes, og jeg ble tildelt et «hvorfor sperrer man ikke den idioten inne» - blikk fra brannmannen. Egentlig var det fortjent, så jeg tok meg ikke så nær av det som jeg kanskje burde.

2 kommentarer:

Anonym sa...

oisann :-D ikke så flaks

Erlend sa...

Slike uhell skjer...

Legg inn en kommentar