fredag 2. september 2011

Smått stell

Det har vært litt smått med innlegg her i det siste, slik min anonyme fransktalende kommentator skriver.

Uten å gå i detaljer, så har det vært en del å gjøre de siste ukene. I år falt det seg slik at den Store Fjellturen skal finne sted i oktober, og ikke i august - september, slik det har vært vanlig. Og når en er så «snill» at man er på jobben i juli-august, på den tiden da nordmenn har ferie, mens amerikanere til dels hopper rundt og er svært arbeidsvillige, blir en stakkar kalt ut som vikar og må skjøtte to jobber.

Årets tur går til Nepal. Nærmere bestemt skal jeg gå en 18-dagers tur rundt Manaslu og Annapurna. Det såkalte «Annapurna Trek» er en av de mest kjente fotturene, der oppe på listen sammen med Everest Base Camp, Atlas-fjellene, GR20, Pacific Crest Trail, Zanskar-traversen, Kilimanjaro og Tour du Mont Blanc.

Dette krever selvsagt mer trening med dessverre ikke lenger fullt så hete spinninlærerinner, men dog fire ganger i uken, noe som i seg selv tar tid.

Jeg har aldri vært i Nepal, så jeg gleder meg. I en slik grad at jeg har begynt å lære meg Devanagari. Men mer om akkurat dét siden.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ha, tenk jeg ville etterlyse deg. og så kom du akkurat med nytt innlegg. gleder mg /oss til å høre mer om den Store Turen i oktåber :-)

kr..

Erlend sa...

Jeg fikk igjen inspirasjonen, så kanskje det kommer flere innlegg om ikke så lenge...

Anonym sa...

Har savna skribleriene dine, godt du er tilbake :)

Klem, Eva :)

Hedda sa...

Fint å se et livstegn her, det er forskrekkelig lenge siden jeg har sett deg. Trenings- og jobbarrest forklarer vel det meste, og så har det jo vært temmelig travelt borti her også. Men altså: hyggelig å få lese litt igjen. Jeg skal nok få trengt deg opp i et hjørne neste gang vi treffes på Prix.

Erlend sa...

Hedda: Jeg tenkte her for noen dager siden at du kanskje hadde sviktet Prix, og begynt å kjøpe mat på Bunnpris Elgeseter eller kanskje Rimi Leutenhaven?

Hedda sa...

Avslørt! Jo da, vi tar iblant med litt dagligvarer fra Rimi på vei hjem fra byen, men det er og blir Prix som er nærbutikken. Jeg var der i går kveld, men så ikke noe til deg. Derimot så jeg lys i vinduene dine da jeg ruslet hjemover med batterier og frukt.

Legg inn en kommentar