lørdag 19. november 2011

Den enarmede banditt

Planen var egentlig at jeg skulle legge ut noen flere bilder fra Nepal-turen, men for øyeblikket har isen på Trondheims veier satt en stopper for dét prosjektet.

Fredag i forrige uke overså jeg nemlig at det var kaldt, og fikk betale for manglende piggdekk på sykkelen ved å gå i bakken under et forsøk på å svinge med sykkelen i en lett stigning. Resultatet var en brukket venstrearm, en brukket tann, samt et noe maltraktert fjes, i tilllegg til andre småskader som legevitenskapen ikke brydde seg om.

En snill mann kjørte meg til legevakten, der jeg kom rett inn, og ble lappet sammen og gipset opp til over albuen. Derettter bar det til tannlegen (alt som har med tenner å gjøre, er et privat anliggende i Norge, så jeg måtte til min vanlige tannlege). En krone må til, riktignok ikke på hodet, der den burde ha sittet. I tilllegg vurderer jeg min indiske kollegas forslag om gulltann med innlagt diamant.

Det går bra nå, men jeg må innrømme at jeg følte meg en smule miserabel der jeg satt forslått med blodet rennende og ventet på legene. Men, jeg trøster meg med at det kunne gått verre, og at søte café-piker bærer cola-glasset til bordet mitt når de ser at jeg har fatle.

8 kommentarer:

~SerendipityCat~ sa...

Auda!! Det var skikkelig uheldig! Riktig god bedring!

Erlend sa...

Takk! Det bedrer seg allerede - ansiktet er i alle fall snart tilbake der det var. Og neste fredag får jeg underarms-gips! Langt mer praktisk for å skrive på tastatur...

ohlalacestlavie sa...

Uff da! God bedring!

Hedda sa...

Huff, der ble du hardt straffet. Håper det går bedre fort! Syng ut hvis du trenger noen med to fungerende armer til å knytte igjen søppelposen eller noe i den gate ...

Erlend sa...

Hedda: Jeg har dessverre ingen gressplen som må klippes, ellers ville jeg kalt deg inn på flekken...

Erlend sa...

Ostehøvel er faktisk ganske vansklelig å bruke. Men snille kolleger har sagt at det finnes en handicap-variant for de giktiske (skaftet er loddrett på bladet).

Hedda sa...

Med mindre du planlegger å brekke armen om igjen med det første, er det nok vel så greit å satse på ferdigskivet ost en periode. God bedring!

Anonym sa...

God bedring !

Legg inn en kommentar