onsdag 6. juni 2012

Spinning a yarn

Det har gått en tid siden jeg snakket om trening, da spesielt spinning, her på bloggen. Dette betyr ikke at jeg har sluttet, for jeg holder faktisk ut med spinningøkter nå snart fire år etter at jeg startet.

En kollega lurte på hvorfor jeg kunne holde på så lenge i en spinningsal, og føyde til litt mumling om Guds frie natur og andre plattheter. Jeg sa at så lenge jeg lot meg motivere av å gå på gruppetimer og trene, så var det bra, og jeg kom til å fortsette med det. Særlig hvis alternativet var å ligge på sofaen, noe det fort blir til hvis det ikke er påmelding på Internett med i bildet.

Når det gjelder spørsmålet de fleste brenner inne med, så kan jeg rapportere at de fleste av de hete spinninginstruktørene fra noen år tilbake enten har sluttet, eller har timer på tidspunkter som ikke passer meg. I vår gikk jeg til og med på 90-minutter spinn med en hårete mannfolk-instruktør, men klarte likevel å gjennomføre programmet.

Formodentlig baserer 3T seg på mye studentarbeidskraft, og der er det nok gjennomtrekk, særlig når det kommer mer motiverende jober enn å sykle på en sykkelt til tonene av den siste fra Rihanna, mens du vræler oppmuntrende til en gjeng med svette mosjonister.

(Er det forresten bare jeg som synes at Rihannas tekster er grove? Eller er jeg blitt gammel og prippen? Eller er jeg bare sær som hører på teksten? Jeg undres.)

En annen motivasjonsfaktor er at jeg har blitt flinkere til å ha mine egne ideer om hva jeg vil gjøre, som f.eks. å kjøre på hardere enn instruktøren sier, da gjerne ved å la være å roe ned i pausene. Samlet sett gir dette hardere økter enn det jeg ville få om jeg slapt fulgte det oppsatte programmet.

Men, noen ganger går det for langt, og etter 45-minutter spinn på søndag der jeg så mannen med ljåen opptil flere ganger, har jeg tilbrakt resten av uken i koma foran fjernsynsapparatet og ikke hatt kraft til å gjøre annet enn å se på gamle stumfilmer av Fritz Lang.

12 kommentarer:

Jonas sa...

Både Rihanna og CHris Brown ændrede stil efter voldssagen. chris Brown er også blevet meget mere "tough" og skriver gangsta-rap nu om dage. Fedt indlæg btw.

Anonym sa...

Jeg tror muligens jeg har spurt deg om Sylene før, men jeg må nesten spørre igjen. Trivdes du der oppe, siden du tok turen oppover to ganger? Jeg har hørt forferdelige mygghistorier fra sommerfjellene der - hva kan du si om det?

VK>

Erlend sa...

Vi gikk vel i Sylene fordi vi var på jakt etter et nytt område vi ikke hadde vært i før.

Sylene er ganske vått og myrete, så det er antakelig derfor det er mye mygg. Vi gikk i starten av sesongen, og da var det helt i orden.

Storerikvollen er veldig hyggelig, og anbefales på det sterkeste :)

Anonym sa...

Takk for svar! Familietilknytning til Selbu gjorde at jeg gikk en del på ski i Sylene som ung. Jeg får ikke de fjella ut av huet, og blir nok nødt til å gå meg en skikkelig tur snart.



VK

monsar sa...

Spinning er det bedste. Det er en virkelig givende motionsform.

Anonym sa...

Savner bloggen din!

Eva :)

Anonym sa...

Enig med siste taler.

VK

Anonym sa...

Men bloggeren savner kanskje ikke oss...

Anne

Anonym sa...

Nå er det snart et år siden sist, kanskje det kommer en blogg snart for å "feire" det, eller har du rett og slett bare slutta...?

Eva :)

Anonym sa...

Det er så jeg begynner å bli litt bekymret for denne ukjente mannen som ga oss slikt et fint innblikk i hverdagen sin.

Er alt vel, Erlend?

VK

Anonym sa...

Jeg lurer også om alt er ok. Anne

Anonym sa...

Tre og et halvt år. Nå må du gi oss et livstegn.


VK

Legg inn en kommentar